شاهرود- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تامین مسکن، ایجاد اشتغال برای مددجویان و نیازمندان و در نهایت توانمندسازی و ترویج فرهنگ خودکفایی اولویت‌های اصلی این نهاد انقلابی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی بختیاری صبح چهارشنبه در مراسم معارفه مدیر جدید کمیته امداد شاهرود در نماز خانه این اداره، ضمن اشاره به اولویت‌های کمیته امداد در سراسر کشور، تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های این نهاد انقلابی به خصوص در شرایط امروز، مسکن مددجویان و نیاز مندان است.

وی با بیان اینکه با کمک استانداران و فرمانداران و ارگان‌هایی مانند منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و … در بسیاری نقاط کشورمان به خصوص شهرستان شاهرود زمین مورد نیاز مسکن مددجویان در قالب نهضت ملی مسکن تأمین شد، افزود: شاهد اتفاقات خوبی در زمینه مسکن نیازمندان در کشورمان هستیم.

اولویت‌های کمیته امداد

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد اولویت‌های مهمی را دنبال می‌کند که از جمله آنها باید به سه اصل اساسی شامل اشتغال، مسکن و توانمند سازی در کنار ترویج فرهنگ خودکفایی اشاره کرد، بیان داشت: برنامه‌های کمیته امداد بر این سه اصل استوار شده است.

بختیاری با بیان اینکه پنج میلیون نفر در کشور مددجوی کمیته امداد هستند، تاکید کرد: ۸۳۰ هزار دانش آموز و دو هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۱۰ هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد کشور قرار دارند که نشان از گستردگی سطح خدمات این نهاد دارد.

وی ضمن اشاره به کمیته امداد شاهرود و فعالیت‌های آن، افزود: به واسطه پراکندگی و سطح جغرافیایی بسیار زیاد در کنار بعد مسافت، عرصه خدمت رسانی در کمیته امداد شاهرود بسیار دشوار است زیرا در این شهرستان روستاهایی وجود دارد که فاصله آنها با خودرو بیش از فاصله شاهرود تا سمنان و یا حتی تهران است.

اهمیت حق ایتام

رئیس کمیته امداد همچنین یادی از بزرگان شاهرود کرد و گفت: احیا گر سنت پیاده روی اربعین و کسی که ۲۵۰ بار بین نجف و کربلا را به صورت پیاده طی کرد و تأثیرات بسزایی در مسیر دین مبین اسلام داشت، آیت الله العظمی شاهرودی بود که حتی امام (ره) در قائله دستگیری و احتمال اعدام ایشان توسط رژیم طاغوت فرمودند حق نفس بر گردن آیت الله العظمی شاهرودی دارند.

بختیاری همچنین خطاب به کارکنان کمیته امداد شاهرود بیان کرد: حق یتیم حتی از بیت‌المال هم با اهمیت تر است در نتیجه به شما توصیه می‌شود که در زمینه خدمت رسانی با تکریم به خصوص به ایتام کوشش و اهتمام ویژه ای داشته باشید.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات محمد مهدی اصغری که به افتخار بازنشستگی نائل آمد، علیرضا نوری زرگری به عنوان رئیس کمیته امداد شاهرود معرفی شد.