شاهرود- رییس کمیته امداد کشور از برگزاری جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجوی کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در این مهم اولویت با زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی بختیاری صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد شاهرود با بیان اینکه جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجو کمیته امداد تا پایان سال جاری برگزار می‌شود، ابراز داشت: یکی از مهمترین رسالت کمیته امداد تلاش برای خودکفایی و رسیدن به استقلال مالی مددجویان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته این جشن برای ۱۰۰ هزار خانوار برگزار شد، افزود: این تعداد مددجو با رعایت تکریم از طریق اشتغال به خودکفایی رسیدند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها در ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است، ابراز داشت: این بخش ۵۴ درصد جامعه هدف تحت پوشش کمیته امداد را شامل می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه در تلاش برای ایجاد مشاغل خانگی و پایدار برای زنان سرپرست خانوار هستیم، اضافه کرد: کمک به خودکفایی زنان سرپرست خانوار در واقع ایجاد اشتغال برای نیمی از جامعه هدف تحت پوشش است.

وی از افزایش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان طی سه سال اخیر خبر داد و افزود: توانمند سازی مددجویان با همراهی بانک‌های عامل و برخی دستگاه‌ها و خیران در دستور کار است.