وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن و متحدانش برنامه‌های روشنی برای اداره غزه در دوران پس از جنگ دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که در روزهای اخیر به اراضی اشغالی سفر کرده، مدعی شد که «ما برای آینده غزه پس از جنگ برنامه‌های روشنی داریم.»

وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه «زمان آن فرارسیده که اسرائیل موفقیت نظامی را به راهبردی تبدیل کند.» گفت: هم‌اکنون دو چیز باقی مانده، بازگرداندن گروگان‌گان‌ها و پایان‌دادن به جنگ و ما در حال بررسی امکان طراحی فرمول‌های جدید برای دستیابی به این دو هدف هستیم.

وی در ادامه مدعی شد: ما در حال تلاش برای دستیابی به تفاهمات روشن ردباره حکومیت وامنیت در غزه هستیم؛ باید برنامه‌های مشخصی برای پیشبرد امور در غزه پس از جنگ وجود داشته باشد.

ساعاتی پیش وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از گفتگوی میان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه منتشر شده در این زمینه که از قول بلینکن نگارش شده، آمده است: من در دیدار با نتانیاهو در مورد ترسیم مسیر صلح و امنیت پایدار میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان صحبت کردم.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا پیرامون دیدار با هرتزوگ نیز تاکید شده است: من در این دیدار پیرامون کاهش سطح تنش‌ها به گفتگو و رایزنی پرداختم.

بلینکن مدعی تلاش‌ها به منظور پایان بخشیدن به جنگ غزه و استقرار صلح در منطقه شد.