زنجان- معاون، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: رفع خلاهای جمعیتی با کار فرهنگی، اقدامات پیشگیرانه و حمایت‌های مالی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی صبح چهارشنبه در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مورد اهداف کارگروه مبارزه با قتل جنین اظهار کرد: مقابله و پیشگیری از سقط جنین دو رویکرد برای برای رفع خلأ جمعیتی و کاهش چالش‌های حوزه سالمندی است.

وی با اشاره به اینکه در برخی مراکز اقدام به سقط غیرقانونی می‌شد، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این کار غیرقانونی، اقدام جدی مبارزه‌ای با پشتیبانی دستگاه قضائی در حال انجام است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: همچنین زنجیره اقداماتی شکل گرفته است که به پیشگیری کمک می‌کند و نمونه آن طرح نفس بوده و نیاز به کار اغنایی و فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه تبیین احکام شرعی این موضوع مورد غفلت واقع شده بود، عنوان کرد: در طرح نفس این اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی انجام و موجب جلوگیری از ۹۵ درصد سقط جنین شد.

رفیعی به حمایت‌های مالی در تقویت فرزندآوری تاکید کرد و گفت: برخی به بهانه مسائل اقتصادی ممکن است دست به سقط جنین بزند که با کارهای حمایتی می‌توان از آن پیشگیری کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب تشکیل کارگروه مبارزه با قتل جنین بود و با کمک ثبت احوال شناسنامه جمعیتی برای همه استان‌ها آماده شده است.

فائزه موسوی یادآور شد: زیست بوم جمعیتی استان را با کمک نیروهای مردمی آغاز کردیم و کارهای جدی در حوزه فرهنگی صورت گرفته است.