بجنورد _ نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشکده پرستاری شیروان با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشکده علوم پزشکی مستقل ارتقاء یافت.

عباس قدرتی گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم فعالان اجتماعی و کارکنان حوزه بهداشت و درمان، بحث ارتقای دانشکده پرستاری شیروان و استقلال این دانشکده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده بالاخره موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اخذ نمودم و بدین ترتیب دانشکده علوم پزشکی شیروان تأسیس خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بلافاصله پس از اخذ دستور وزیر بهداشت و با توجه به اهمیت موضوع، جلسه‌ای با دکتر پورمحمدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد که وی نیز با همراهی خود دستور اختصاص ردیف بودجه مستقل برای دانشکده علوم پزشکی شیروان را صادر کرد.

قدرتی افزود: بدین ترتیب دانشکده علوم پزشکی شیروان در لایحه بودجه ردیف مستقل خواهد داشت و با افزایش رشته‌های مورد پذیرش و استخدام اعضا جدید هیأت علمی، تحولی ارزشمند در حوزه زیرساخت و نیروی انسانی بهداشت و درمان شهرستان رخ خواهد داد.