رئیس جمعیت هلال‌احمر از توسعه خدمات درمانی هلال‌احمر در قرقیزستان و آمادگی برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر که برای شرکت جلسات مجمع عمومی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو حضور دارد، در حاشیه مراسم افتتاحیه مشترک مجمع و شورای نمایندگان، با رئیس جمعیت هلال‌احمر قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کولیوند در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر قرقیزستان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار هلال احمر ایران، گفت: بیش از ۳ میلیون داوطلب در اقدامات و فعالیت‌های بشردوستانه با هلال‌احمر ایران همکاری دارند و حدود ۷۰ هزار امدادگر در زمان وقوع سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی و انسان‌ساخت، مشغول امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و افراد نیازمند به خدمات امدادی هستند.

وی ادامه داد: هلال‌احمر ایران طبق اصول اساسنامه‌ای خود، تنها متولی ارائه خدمات درمانی در خارج از کشور است و بر همین اساس، ۱۶ مرکز درمانی و توانبخشی در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی دارد و ۲ بیمارستان فعال این جمعیت در دوبی و عراق خدمات فوق تخصصی به بیماران مراجعه کننده ارائه می‌دهند.

گفتنی است محورهای اصلی مذاکرات و درخواست‌های هلال احمر قرقیزستان در این جلسه عبارت بودند از:

-تاسیس و راه اندازی بیمارستان

-ایجاد و برپایی کلینیک توانبخشی

-ایجاد و تأسیس دانشکده علوم پزشکی مشترک

-صادرات دارو و تجهیزات تولیدی جمعیت هلال احمر کشورمان به قرقیزستان

-تامین کادر سلامت جهت ارائه خدمات درمانی.

همچنین در این دیدار، بر توانمندی جمعیت هلال‌احمر ایران برای ایجاد دانشگاه مشترک و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی تولید هلال‌احمر کشورمان به قرقیزستان، تاکید شد.