مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان از راه‌اندازی قرارگاه مرکزی کمک‌های‌های مؤمنانه برای کمک به جبهه مقاومت و مردم لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام خانعلی ابراهیمی در خصوص کمک به جبهه مقاومت و مردم لبنان گفت: در پی فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک‌رسانی به حزب‌الله و مردم مقاوم لبنان، حوزه علمیه خراسان از همان ساعات اولیه با تمام توان وارد عمل شد.

وی اضافه کرد: این دستورالعمل در راستای کمک‌رسانی و اهداف جبهه مقاومت به طلاب و مدارس علمیه در سه استان خراسان ابلاغ شد، و از عموم جامعه روحانیت درخواست شد برای تسریع در امر کمک‌رسانی، کمک‌های نقدی خود را از طریق سایت دفتر رهبری واریز کنند.

مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی کمک‌های مؤمنانه جبهه مقاومت با مشارکت سایر نهادهای حوزوی در حوزه علمیه خراسان، به هم‌افزایی و گسترش فعالیت‌های کمک‌رسانی تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در بدنه حوزه در حال انجام است و آمارها نشان‌دهنده استقبال گسترده مردم ولایت مدار، طلاب، اساتید، مبلغان و فعالان از این پویش است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان داشت: در راستای ساماندهی بهتر کمک‌های مردمی، صفحه‌ای اختصاصی ایجاد شده که همه حوزویان و عموم مردم می‌توانند از طریق آن کمک‌های نقدی خود را واریز کنند. همچنین، امکان تحویل کمک‌های غیرنقدی به مدارس علمیه نزدیک محل زندگی یا تحصیل نیز فراهم شده است.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های حوزه علمیه خراسان در این ایام توضیح داد: برنامه‌هایی برای آگاهی‌رسانی بیشتر در خصوص وضعیت مردم لبنان و فعالیت‌های مقاومت اسلامی همچون برگزاری نشست‌های تخصصی، تحلیلی، همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی، تولید محتواهای چندرسانه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی هدف از این اقدامات را، تقویت روحیه همدلی و همراهی در بین آحاد جامعه و همچنین تشویق نسل جوان به مشارکت در این حرکت خیرخواهانه عنوان کرد و افزود: حوزه علمیه خراسان با همکاری برخی از مؤسسات دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های غذایی، دارویی و بهداشتی برای ارسال به مناطق آسیب‌دیده لبنان کرده است. این اقدام در راستای تأمین نیازهای اولیه مردم این کشور و کمک به بهبود شرایط بهداشتی آنها صورت می‌گیرد.