کاشمر- رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از کشف و ضبط مقدار ۳۷۰ کیلوگرم مواد پروتئینی غیر قابل مصرف طی سه ماهه گذشته در سطح شهرستان کاشمر خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خانزاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از کشف و ضبط مقدار ۳۷۰ کیلوگرم مواد پروتئینی غیر قابل مصرف شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی و آلایش خوراکی تازه و منجمد از فروشگاه‌های مرتبط در این شهرستان طی سه ماهه گذشته خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر بیان کرد: با تلاش و هوشیاری اکیپ‌های بهداشتی شبکه دامپزشکی کاشمر در راستای تحقق رسالت دامپزشکی و تأمین سلامت غذایی شهروندان در بازرسی‌های روزانه و گشت مشترک کارشناسان این شبکه و اعضای قرارگاه امنیت غذایی از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی از این فروشگاه‌ها در سه ماهه گذشته این حجم از فرآورده‌ها توقیف و با هماهنگی مقامات قضائی زیر نظر کارشناسان از چرخه مصرف خارج شدند.

وی افزود: افزایش تعامل و همکاری همه جانبه فی‌مابین اداره دامپزشکی و سایر ادارات و ارگان‌های مرتبط نقش مؤثری در ارتقای نظارت‌های فنی و بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای عرضه فرآورده‌های دامی برای رعایت موازین بهداشتی و رفع نواقص بهداشتی، خواهد داشت لذا همکاری و همراهی با این ارگان‌ها به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد.

خانزاده با اشاره به اینکه رسالت دامپزشکی تأمین امنیت غذایی شهروندان است به شهروندان توصیه اکید کرد برای تهیه هرگونه فرآورده پروتئینی از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه و حتماً هنگام خرید این فرآورده‌ها از قبیل گوشت قرمز، مرغ، آبزیان، شیر، آلایش‌های خوراکی دام و غیره به تاریخ انقضا درج شده روی آن توجه کنند.