یزد - مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از تامین آب پایدار مشترکان شهر مهریز با احداث ۳۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال علمدار در این رابطه گفت: حجم مجموع مخازن شهرستان مهریز ۳۰ هزار متر مکعب است که ۲۵ هزار متر مکعب آن احداث شده و مخزن پنج هزار مترمکعبی بیدک در شهر مزویر آباد در حال ساخت است.

وی، هدف از ساخت این مخازن را افزایش تاب‌آوری، تعدیل فشار آب و تأمین آب پایدار برای تمام ساکنین این شهرستان عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این مخازن بیش از ۵۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان از آب پایدار بهره‌مند شدند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی مخزن بیدک خبر داد و اظهار داشت: ساخت این مخزن با حجم پنج هزار متر از یک سال و نیم پیش آغاز شده و با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان در حال تکمیل شدن است که ظرف مدت یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

علمدار به نقش مهم این پروژه‌ها در افزایش تاب‌آوری منابع آب استان اشاره کرد و ادامه داد: این تلاش‌ها نشان‌دهنده اهمیت ویژه‌ای است که به تأمین منابع پایدار آب در استان یزد داده می‌شود و نقش کلیدی این پروژه‌ها در بهبود وضعیت تأمین آب در این منطقه است.