رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تکریم ارباب رجوع یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی است و باید در اولویت وظایف و اهداف شهرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مسگریان در جلسه صحن شورا ضمن گرامیداشت سالروز ۳۰ مهر سال ۵۷ و شهادت دانش آموزان در این روز، اظهار کرد: نهادینه شدن اصل احترام و تکریم ارباب رجوع، اخلاق گرایی، مسئولیت پذیری و رعایت اخلاق اداری در برابر شهروندان از شاخص‌های با اهمیت و مد نظر در مدیریت شهریست.
وی افزود: رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردمی و تکریم ارباب رجوع در مبحث مدیریت شهری که ارتباط مستقیمی با شهروندان نیز به عنوان یک دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان دارد، باید در اولویت وظایف و اهداف شهرداری قرار گیرد.
مسگریان در ادامه اظهار کرد: گاهی مشاهده می‌شود ارباب رجوع با بی‌مهری کارمندان مواجه می‌شوند که این از نظر قانونی درست نیست و تخطی از قانون است بر این اساس کارکنان وظیفه دارند با روی خوش و احترام پاسخگویی ارباب رجوع باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه کارمندان شهرداری باید سعی کنند در اسرع وقت درخواست‌ها و مطالبات ارباب رجوع را پیگیری و انجام دهند، گفت: نباید مردم در مشکلات بروکراسی اداری معطل شوند.

مسگریان در پایان سخنان خود تصریح کرد: مدیریت شهری همدان با تمام توان، حمایت کارکنان خود و پیروی از اصل طرح تکریم و احترام ارباب رجوع، سعی در ارائه خدمات به بهترین نحو به مراجعه کنندگان را دارد، که با تأسی بر این اصل بتوان شایسته‌ترین خدمات در خور شهروندان را ارائه کند.