بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر برای کشت چغندر قند دارای مزیت‌های اقتصادی، اقلیمی و اکولوژیکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی صبح چهارشنبه در کارگاه آموزشی کشت چغندر قند در استان بوشهر اظهار کرد: مزایا و مدیریت پایدار کشت چغندر قند از اهداف آموزشی طرح اجرای الگوی کشت بودند.

وی مزیت‌های اقتصادی، اقلیمی و اکولوژیکی را از ویژگی‌های کشت چغندرقند در استان بوشهر دانست و افزود: بهره وری بالای فیزیکی و اقتصادی آب در این محصول و در راستای حفظ منابع پایه، افزایش درآمد کشاورزان و امنیت غذایی کشور، کشت این محصول را مورد توجه قرار داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: بیش از ۳۷۰ هکتار از اراضی دشت شبانکاره در دستور کار طرح اجرای الگوی کشت در سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای اولین بار قرار گرفته است.

توکلی با اشاره به اینکه ترویج و توسعه این کشت پس از انجام تحقیقات و امکان سنجی موفق کشت چغندرقند پاییزه از سال ۱۳۹۶ تاکنون توسط محققین و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر انجام شده است ادامه داد: با تأمین امکانات و زیرساخت‌های لازم، کشاورزان پیشرو و کارخانه‌های قند مرودشت، فسا و یاسوج برای اولین بار در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اهمیت بالای آموزش و دانش در مدیریت پایدار مزارع کشاورزان چغندرکار، کارگاه آموزشی با تدریس اساتید و پژوهشگران برتر کشوری و استانی و همچنین حضور مسئولین، کارشناسان و کشاورزان برگزار شد.

کارگاه آموزشی یک روزه کشت چغندر با مدیریت معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مدیریت زراعت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان برگزار شد.