بندرعباس-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: از همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش رضایت‌مندی مشترکان و ساکنان جزیره استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کریمی در جریان بازدید میدانی از کلید خانه برق جزیره هرمز و بررسی موانع و مشکلات این پست برق اظهار کرد: با توجه به موقعیت راهبردی جزیره هرمز نباید هیچ خللی در کار تأمین برق پایدار آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: در این راستا برای تأمین برق پایدار جزیره تصمیمات و تمهیداتی از جمله انجام اصلاحات ساختمانی با هدف مقاوم سازی پست کلید خانه، تعمیر اساسی کوپلینگ شبکه‌های فشار متوسط جزیره هرمز، انجام تنظیمات راه تابلو فیدرهای فشار متوسط هرمز اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نیروهای اجرایی و عملیاتی برق هرمز که در شرایط خاص اقلیمی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، گفت: همچنین مقرر شد نوسازی باتری مربوط به تابلوهای خروجی پست کلید خانه هرمز نیز در دستورکار قرار گیرد.

مدیر برق جزیره هرمز نیز در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اشباع بار فیدرهای فشار متوسط زرون و زاگرس که تأمین برق جزیره هرمز را برعهده دارند و همچنین نبود امکان فروش انرژی در جزیره در شرایط فعلی، پیشنهاد شد رفع موانع و مشکلات احداث نیروگاه دیزلی ۱۰ مگاواتی و یا اجرای کابل دریایی برای تأمین ۲ مدار شبکه فشار متوسط این جزیره در اولویت کار قرار گیرد.

حمید زارعی ادامه داد: در این بازدید همچنین طرح زمینی کردن شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف ساحل شرقی هرمز با هدف زیباسازی مبلمان شهری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه این جزیره مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی با احداث طول ۲۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و جمع‌آوری شبکه‌های قدیمی اجرایی می‌شود