ارومیه-معاون بهره برداری و فروش اموال سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت:۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی در کشور تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید غلامی پیش از ظهر چهارشنبه در پنجمین جلسه بررسی موانع و چالش‌های فرایند رسیدگی و تعیین تکلیف کالاهای رسوبی موجود در انبارهای اموال تملیکی استان در ارومیه، افزود: در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی در سطح کشور تعیین تکلیف و فروخته شده است.

معاون بهره برداری و فروش اموال سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: برای حفظ سرمایه‌های ملی و مبارزه با قاچاق کالا از میزان کشفیات کالای قاچاق در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی در سطح کشور تعیین تکلیف و فروخته شده است.

غلامی همچنین از راه اندازی سامانه حراج خرده فروشی برخط در کشور نیز خبر داد و افزود: ۹۶ درصد فروش اموال منقول تملیکی به صورت الکترونیک و از طریق همین سامانه انجام می‌شود و تا به امروز ۸۳ درصد کالاهای موجود در انبارهای سازمان تملیکی کشور انهدام، استرداد، فروش و یا اعاده شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه گفت: آذربایجان غربی در شش ماهه نخست امسال با فروش ۳۰۰ میلیارد تومان از اموال تملیکی و تعیین تکلیف کردن بسیاری از کالاهای رسوبی موجود در انبارها رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

ناصر عتباتی گفت: ۷۰۰ کالا با قیمت زیر ۵ میلیون تومان در قالب ۶۰ پرونده خرد نیز در دست بررسی است که بزودی تعیین تکلیف خواهند شد.