اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نهادینه کردن فرهنگ تماشای تئاتر در میان مردم و جامعه لازم و ضروری است که در این راستا دست یاری به سمت اصحاب رسانه دراز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در راستای هماهنگی جشنواره تئاتر استان اردبیل، اظهار کرد: سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل، بزرگترین رویداد تئاتر است که در منطقه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها با فراز و نشیب‌هایی روبرو هستند، افزود: در ابتدای انتشار فراخوان ۲۲ اثر در حوزه صحنه‌ای و ۹ اثر خیابانی در کل استان داوطلب شده بودند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان اردبیل ادامه داد: در این جشنواره گروه‌هایی از شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال، بیله‌سوار، نیر و نمین حضور دارند.

رجبی با بیان اینکه با بازبینی هیأت داوران ۸ اثر نمایشی صحنه‌ای و ۵ اثر خیابانی مورد قبول واقع شده، خاطرنشان کرد: این جشنواره از ۴ تا ۱۰ آبان ماه در سالن فدک در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ تماشای تئاتر در جامعه اضافه کرد: از حضور کم‌رنگ مردم برای تماشای تئاتر واقعاً متأثر هستیم که منتظر همکاری اصحاب رسانه در راستای ایجاد بازخورد در این زمینه با انجام تبلیغات هستیم.