سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه استاندارد باید اعتماد خریداران کالاهای تولیدی را تضمین کند، گفت: ارتقای کیفی محصولات تولیدی استان یک مطالبه جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر چهارشنبه در نشست روز جهانی استاندارد به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه استاندارد می‌تواند اعتماد خریداران کالاهای تولیدی در داخل استان را تضمین کند، بیان کرد: ارتقای کیفی محصولات تولیدی استان یک مطالبه است.

وی با بیان اینکه جلب اعتماد مصرف کننده و افزایش میزان فروش دو مزیت استاندارد سازی محصولات هستند، افزود: محصولی در بازار موفق است که بتواند اعتماد مخاطبان خود را کسب کند و این مسیر از دروازه استاندارد سازی می‌گذرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه عدم استاندارد بودن کالاها و خدمات، می‌تواند به صورت جدی و جبران ناپذیر در سلامت و امنیت آحاد اقشار جامعه خدشه وارد سازد، تاکید کرد: به همه صنایع و تولیدگران استان توصیه می‌شود که ضمن رعایت استانداردها، کیفیت کالاهای تولیدی خود را ارتقا بدهند.

هاشمی همچنین از اعمال نظارت‌ها بر استاندارد سازی تولیدات در داخل استان سمنان هم خبر داد و افزود: از آنجا که استاندارد سازی راه ارتقای بهره وری است، تلاش می‌شود تا نظارت‌های درستی بر تولیدات استاندارد در استان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: استاندارد محلی، منطقه‌ای و بین المللی نمونه‌هایی از گستره فعالیتی استاندارد است که توجه به امر استاندارد در کالا، امنیت و آرامش را برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت.