برای اولین بار رونمایی از کتیبه‌های مقبره صفی علیشاه در موزه خوش نویسی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برای اولین بار رونمایی از کتیبه‌های مقبره صفی علیشاه در موزه خوش نویسی ایران برگزار شد.

امیر عباس نصیری مدیر هنری نمایشگاه در مراسم رونمایی از کتیبه‌های صفی علیشاه گفت: کتیبه‌هایی که در این موزه قرار گرفته، جزو کتیبه‌های صفی علیشاه است که به سفارش ظهیر الدوله نوشته شده و تا به الان ۹۰ درصد خوشنویسان این کتیبه‌ها را ندیدند.

وی افزود: این آثار توسط عبدالله فرادی جمع آوری شده و از سال ۹۶ توسط خانواده ایشان به سازمان زیبا سازی اهدا و خریداری شد.

نصیری مطرح کرد: به شخصه یک بار به مقبره صفی علیشاه برای دیدن آثار کتیبه‌هایش رفته بودم و متوجه این شدم که خط‌های عماد الکتاب و اشعارش در آنجا است، زمانی که باهم مقایسه کردیم به این پی بریدم که همان کتیبه‌های مقبره صفی علیشاه است ولی به دلیل این که آنجا زیر نظر سازمان اوقاف بود، همکاری لازم برای عکاسی حرفه ای را به ما ندادند و فقط توانستیم با گوشی همراه این عکس‌ها را به صورت مخفیانه بگیریم به دلیل آن که این آثار جزو کشفیات مهم در خوش نویسی معاصر ایران بود و همچنین در ایران کتیبه‌های نستعلیق که به این خوبی کار شده باشند کم هستند.

مدیر هنری نمایشگاه اظهار کرد: در اواخر قرن، کتیبه‌هایی که به این اندازه بی نقص باشند را نداشتیم، این کتیبه‌ها می‌توانند جزو بهترین کتیبه‌های خوش نویسی قرن اخیر از دوره احمد شاه و پهلوی اول باشند که از آثار عماد الکتاب است و به نوع خودش بی نظیر است. کتیبه‌های قاب شده در این موزه اصل خوش نویسی شده عماد الکتاب است.