قم- مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان قم گفت: آموزش جزو باورهای عمیق دینی ما است و مهارت‌آموزی باید در جامعه گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود عرب ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان قم اظهار کرد: یکی از مشکلات اقتصادی که کشور ما با آن مواجه است، مساله انرژی در همه حوزه‌ها است؛ به این معنی که اگرچه منابع انرژی در کشور ما فراوان است، ولی به صورت بهینه مصرف نمی‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم با موضوع اهمیت مهارت‌آموزی و آموزش بیان کرد: آموزش جزو باورهای عمیق دینی ما است و مهارت‌آموزی باید در جامعه گسترش یابد.

وی با بیان اینکه ارتقای مهارت شاغلین در حوزه انرژی یکی از موضوعات محوری است که باید به آن توجه شود، عنوان کرد: در استان قم اولین دستگاهی که سفارش حرفه داد، شرکت گاز بود که این موضوع نشان می‌دهد که مدیران این شرکت در بحث آموزش حرفه‌ای کارکنان خود دغدغه‌مند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عرب در بخش دیگری از اظهارات خود انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت گاز و سازمان فنی‌وحرفه‌ای را مورد توجه قرار داد و در ادامه افزود: این تفاهم‌نامه کار ما را راحت کرده و بسیاری از مشکلات مرتبط با بوروکراسی‌های مرسوم را برطرف کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اهمیت آموزش در تعالی سازمانی و ارتقای مهارت‌های فردی، اظهار کرد: در گذشته هر کارمندی که جذب صنعت نفت می‌شد، دو سال درگیر آموزش بود که این موضوع نشان از اهمیت آموزش در این صنعت دارد.

مرتضی خوش‌لهجه با بیان اینکه عدم آموزش صحیح در این صنعت می‌تواند فاجعه‌بار باشد، تصریح کرد: به همین خاطر نباید در خصوص هزینه‌های مرتبط با آموزش افراد سخت گرفت و هر مقدار که در این زمینه تلاش شود، در حفظ جان افراد، تأسیسات و سرمایه کشور مؤثر است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود عملکرد واحد آموزش شرکت گاز استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در دو سال اخیر تلاش ما بر این بود که از اساتید تراز اول برای آموزش کارکنان شرکت استفاده شده و دایره آموزش نیز حیطه‌های بیشتری از مسائل فنی و تخصصی را شامل شود.