فیلم کوتاه «مشروع» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی آماده نمایش و فیلمبرداری فیلم کوتاه «دُژَم» به کارگردانی مازیار کریمی نیز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «مشروع» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی پس از پشت سر گذاشتن مراحل پس از تولید آماده نمایش و ارسال به جشنواره‌ها شد.

«مشروع» پس از «این من نیستم» دومین ساخته علیرضا معروفی در حوزه سینمای کوتاه است.

این فیلم کوتاه در مورد زندگی شهید مهدی شرع پسند فرمانده اولین گروه اعزامی از کرج به جبهه است و در خلاصه داستان آن آمده است: «مهدی در سال ۱۳۶۰ برای مرخصی به کرج می‌آید و برای با خبر شدن از احوال رفقایش به سپاه کرج سر می‌زند. به اجبار بچه‌ها، ناهار را در سپاه کرج می‌ماند و بعد از صرف ناهار مفقود می‌شود. اکنون همه به دنبال مهدی می‌گردند.»

در این فیلم کوتاه مهدی جاوید نقش شهید مهدی شرع پسند را ایفا کرده است و مرتضی مرادی، علی برنگی، مصطفی خدابنده لو، محمدجواد حشمی‌پور، مهدی معزی، محمدحسین عبداللهی و محسن رنجبر ایفاگر دیگر نقش‌های همرزمان این شهید هستند.

این فیلم کوتاه با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج و مرکز آفرینش‌های مهر و ماه البرز ساخته شده است.

از دیگر عوامل این فیلم کوتاه می‌توان به علی گلکار فیلمبردار، یعقوب عبداللهی صدابردار، محسن رنجبر، یلدا محمدپناه، مهدی معزی و محمدجواد حشمی پور دستیاران کارگردان، لیلا میناوند عکاس، زهرا امانی منشی صحنه، محسن شکری تدوین، مهدی قنبری اصلاح رنگ و نور، فرهاد سارنگ صداگذار، امیر رضایی آهنگساز، محمدحسین عبداللهی مدیر صحنه و مجید پازوکی دستیار فیلمبردار و عکاس پشت صحنه اشاره کرد.

فیلمبرداری «دُژَم» آغاز شد

همچنین فیلم کوتاه «دُژَم» به کارگردانی مازیار کریمی که به بحث بنیان خانواده می‌پردازد، در حال فیلمبرداری است.

رضا حاج نوروزی، مانا دارابی بازیگران بزرگسال و ترلان طباطبایی، رضا حیدری، ایمان خردمندی، فرزانه ساریجلو، پگاه قاسمی و النا کریمی به عنوان بازیگر خردسال در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل این اثر عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: مازیار کریمی، دستیار کارگردانی: شاهین آقازاده، منشی صحنه و طراح لباس: پرستو پازکی، گریم پگاه قاسمی، مدیر فیلمبرداری: علی زارع، مدیر صدابرداری: جلال سعادت یار، مدیر پروژه: عرفان الماسی، مدیر تولید: حسین رضائیان.