زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: حدود ۳۷۰ هکتار زمین در اراضی لیل آباد با تصویب در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی به متقاضیان طرح نهضت ملی استان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان گفت: با توجه به تعیین نوع خاک در هزار هکتاری لیل آباد مشکلاتی وجود داشت و با مطالعات و جلساتی که با وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی انجام شد توانستیم حدود ۳۷۰ هکتار زمین در اراضی لیل آباد را برای اجرای مسکن ملی در زنجان تأمین کنیم.

قزوینیان اضافه کرد: این موضوع مهم در کمیته فنی وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده و آماده طرح در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تصویب این موضوع در شورایعالی معماری و شهرسازی، مقدمات آماده سازی، اجرا، طراحی و انتخاب پیمانکار در این اراضی آغاز و زمین‌ها از سال آینده برای ساخت به متقاضیان واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان به قانون جوانی جمعیت تعهد دارد، ادامه داد: به بخشی از مشمولان این طرح در اراضی لیل آباد و به بخشی هم در ثمین سه زمین تخصیص می‌یابد.

قزوینیان، همچنین از تأمین زمین در شهرستان ابهر و قیدار خبر داد و یادآور شد: زمین مورد نیاز در این شهرستان‌ها آماده شده و کارهای اداری و قانونی آن پیگیری می‌شود که به مشمولان قانون جوانی جمعیت زمین واگذار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همکاران مجموعه به صورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات طرح‌های نهضت ملی مسکن در بخش اجرایی، اداری، زیر ساخت‌ها، تأمین منابع مالی (تسهیلات) و فنی پروژه‌ها هستند تا این طرح‌ها زودتر به سرانجام برسد و تحویل متقاضیان شود.

قزوینیان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با وجود فراز و نشیب‌های فراوان در ۲ سال گذشته به خوبی پیش رفته است، گفت: از ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی حمایتی که برای استان زنجان تعیین شده اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی یادآور شد: میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد واحد بالای ۷۰ درصد بوده و پروژه‌ها با وجود مشکلات فنی، تأمین منابع مالی و نیروی انسانی با سرعت خوبی در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: از ۲۷ هزار متقاضی نیز هفت هزار نفر که در سال‌های گذشته تک واریزی داشتند به علت تأمین نشدن زمین امکان اجرای طرح ساختمانی را نداشتند.

قزوینیان افزود: با تلاش‌های انجام گرفته به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زمین در اراضی«ثمین سه»تحویل می‌شود که به صورت مشارکتی و با اخذ تسهیلات از شبکه بانکی کار ساخت را انجام خواهند داد و خوشبختانه کارهای آماده سازی اراضی «ثمین سه» توسط بنیاد مسکن استان انجام می‌شود.