اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از روند کاهش جزیی دما و ماندگاری توده هوای سرد تا هفته آینده خبرداد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: الگوهای هواشناسی نشان‌دهنده گذر متناوب امواج ناپایدار از فراز سراسر استان تا اوایل هفته آینده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس آسمان طی امروز چهارشنبه در مناطق مستعد شمالی و شرقی احتمال بارش پراکنده و رعد و برق دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل جمعه در مناطق غربی و ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و باران و در مناطق گرمسیر به ویژه شرق استان رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌کنیم.

معتمدی ابراز داشت: در مناطق مرکزی و کلانشهر اصفهان بارش باران پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، ماندگاری هوای سرد و کاهش جزئی دما همچنان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و در مناطق سردسیر و ارتفاعات به ویژه در غرب و جنوب استان، کمینه دما به زیر صفر می‌رسد و احتمال خطر سرمازدگی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه کاهش دارد، گفت: بویین میاندشت و میمه با کمینه دمای سه درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان طی این مدت خواهند بود.

به گفته وی، بیشینه دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۹ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.