اراک -شهردار اراک گفت:سامانه میز خدمت الکترونیک شهرداری اراک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمودی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از سامانه میز خدمت الکترونیک شهرداری اراک اظهار کرد: اراک به لحاظ جایگاه زیرساخت‌های صنعتی در کشور مطرح است و به طور حتم با تعامل و هم‌افزایی صنعتگران می‌توان مقام بهتری از این حیث کسب کرد.

شهردار اراک با بیان اینکه تمام خدمات سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری باید مشخص، روشن و ساماندهی شود و در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: مهمترین اقدام شهرداری ایجاد میز خدمت است و تمام خدمات شهرداری از بستر اینترنت و فضای الکترونیکی ارائه می‌شود که بیشترین کارایی آن، صدور پروانه است.

محمودی با اشاره به رونمایی از سامانه میز خدمت الکترونیک شهرداری اراک، افزود: میز خدمت نیازمند مشارکت شهروندان برای استفاده از امکاناتی است که شهرداری فراهم کرده و در این راستا شهروندان باید تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند و با بهره گیری از ظرفیت این سامانه ایده‌های شهری خود را ارائه کنند.

شهردار اراک افزود: حدود ۳۰۰ خدمت در شهرداری ارائه می‌شود که بخشی به صورت مکانیزه و بخشی دیگر به صورت نیمه مکانیزه انجام می‌شود و باید اذعان کرد سامانه میز خدمت نقطه آغاز خدمات مناسب به شهروندان است و به صورت روزانه خدمات جدیدتری در این راستا ارائه می‌شود.

محمودی تاکید کرد: برای بهره‌برداری از طرح میز خدمت حدود سه سال تلاش شده است و سامانه نظام پیشنهادی شهروندی از طریق درگاه دولت انجام‌می شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم بهسازی بوستان شهید باهنر اراک همزمان با هفته فرهنگی این شهر با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال آغاز شد.

شهردار اراک با اشاره به فضای ۱۸۰ هکتاری پارک جنگلی شهید باهنر اراک، گفت: این منطقه سرمایه طبیعی و ارزشمندی است که خیلی از آن بهره‌گیری نشده است.

محمودی افزود: باید اذعان کرد طراحی ویژه برای این پارک با تعامل و همکاری اداره‌کل منابع طبیعی صورت گرفته و در آینده نزدیک به مکان ایمنی برای حضور خانواده‌ها، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تبدیل می‌شود.

دالان سبز از منطقه چپقلی تا کویر میقان اراک ایجاد می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز گفت: اقدامات شهرداری اراک در توسعه اماکن تفریحی قابل تقدیر است.

عبدالحسین محمودی افزود: ایجاد دالان سبز از منطقه چپقلی تا کویر میقان اراک تعریف و در حال بررسی است که تاکنون به ۱۰ هزار هکتار در این مسیر شناسایی شده است.

انتظارات مردم شهر اراک در حوزه مدیریت شهری به حق است

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این آئین افزود: بدون شک نگاه مدیران جهادی می‌تواند اقدامات بسیاری را خلق کنند که خوشبختانه این رویکرد هم اکنون در مدیریت شهری اراک حاکم است.

داود قربانی، انتظارات مردم شهر اراک را در بخش‌های مختلف مدیریتی شهری را به حق دانست و گفت: اقدامات بزرگ و ارزشمندی در راستای توسعه شهر اراک در حال اجرا است که امید است رضایتمندی مردم این منطقه را به همراه داشته باشد.