کرج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: البرز در صنایع تبدیلی و تکمیلی که در زنجیره ارزش، ایجاد ارزش افزوده می‌کند، استان برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بازدار عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، مطرح کرد: ما در فضای کشور محدودیت داریم اما ممنوعیت نداریم و اراده‌ها هستند که بسیاری از اتفاقات خوب را رقم می‌زنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویدادهایی به رفع چالش‌ها کمک و زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم می‌کنند، عنوان کرد: استان البرز پنج برابر ظرفیت و توان زیستی خود جمعیت دارد، حتی در بسیاری از مناطق، ۱۹ برابر ظرفیت زیستی جمعیت در خود جای داده است.

وی بیان کرد: البرز هفتمین استان تولیدکننده شیر کشور با تولید ۳۶.۶ لیتر به ازای هر دام شیری و دومین استان تولیدکننده قارچ خوراکی با تولید سالانه حدود ۲۳ هزار تن بوده و این استان در تولید بیشتر محصولات باغی به ویژه هسته دارها رکورددار است که این افتخار جز با دانش بنیان فعالیت‌های ما میسر نشده است.

بازدار با اشاره به فعالیت بیش از ۴۴ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: ما در البرز علم و دانش را به سایر استان‌ها صادر می‌کنیم و بسیاری از اتفاقات خوب حوزه کشاورزی در این استان رقم می‌خورد. اکنون در حوزه بذر، قلمه، نشا و نهال استان البرز کشور هستیم. اینها در محیط‌های وسیع منشأ تحول در بخش کشاورزی می‌شوند.

وی با بیان اینکه البرز در صنایع تبدیلی و تکمیلی که در زنجیره ارزش، ایجاد ارزش افزوده می‌کند، استان برتر کشور است، اظهار کرد: در البرز بیش از ۱۸۰ واحد صنعتی و صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد و ظرفیت جذب مواد خام این صنایع بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ میلیون تن است و محصولات خام را از استان‌های همجوار در اینجا فرآوری و ارزش افزوده ایجاد می‌کنیم.