اشتهارد- معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: امدادگران فعال جمعیت هلال احمر اشتهارد آموزش‌های تخصصی پایه پیش بیمارستانی را آموزش می بینند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود باغبان گفت: جمعیت هلال احمر همه ساله با برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات نیروهای متخصص را برای خدمت‌رسانی در حوادث آموزش می‌دهد.

وی بیان کرد: دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی با حضور ۲۶ نفر از اعضای فعال برادر و خواهر توسط جمعیت هلال احمر استان البرز به مدت ۳۵ ساعت آموزشی به میزبانی اشتهارد در حال برگزاری است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان البرز عنوان کرد: این دوره با مجوز این معاونت و همکاری معاونت امداد و نجات جهت تأمین تجهیزات و معرفی و تدارک مستندات واجدان شرایط در حال اجراست.

باغبان گفت: در این دوره سرفصل‌هایی از قبیل کلیات امداد و کمک‌های اولیه، مدیریت صحنه، آناتومی و فیزیولوژی، مدیریت راه هوایی، تریاژ در حوادث، ارزیابی و تثبیت وضعیت پزشکی مصدوم آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به آموزش مراقبت‌های اولیه در تریاژ، تروما، فوریت‌های طب داخلی و … در این دوره افزود: در پایان این دوره به افرادی که امتیاز لازم را کسب کنند، گواهینامه تخصصی پایه پیش بیمارستانی اهدا می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان البرز اظهار کرد: امدادگران با آموزش در این دوره ضمن افزایش دانش عملیاتی، مهارت خود را در انجام عملیات‌های امداد و نجات در سوانح و حوادث ارتقا می‌دهند.