قم- مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی کشور گفت: صنعت پتروشیمی امروز به اوج رسیده و بیش از ۸۰ درصد این صنعت قابلیت بومی سازی و تکیه بر مدار داخلی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی متدین عصر چهارشنبه در دیدار با تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر این بانو اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت مادر برای کشور از توان مدیریتی و سرمایه گذاری بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی کشور بیان کرد: صنعت پتروشیمی امروز به اوج رسیده و بیش از ۸۰ درصد این صنعت قابلیت بومی سازی و تکیه بر مدار داخلی دارد.

وی ابراز کرد: صنعت پتروشیمی یک صنعت مادر در کنار دیگر صنایع محسوب می‌شود و زنجیره‌ای از تولید، اشتغال و ارزآوری را برای کشور ایران اسلامی می‌سازد.

متدین عنوان کرد: امروز نیاز به جهاد تبیین با توجه به فعالیت قدرت‌های رسانه‌ای غربی بیش از پیش احساس می‌شود و فضای تبیینی ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی کشور با بیان اینکه دشمن امروز استراتژیک تخریب را دنبال می‌کند، اذعان کرد: در صنعت پتروشیمی اقدامات بسیار بزرگی در سطح کشور صورت‌گرفته است که گاهی اوقات به‌درستی بیان نشده است.

وی ادامه داد: بیشتر اقدامات توسعه یافته در صنعت پتروشیمی کشور مرهون تلاش و مجاهدت‌های جوانان این مرز و بوم است.

متدین تصریح کرد: طراحی‌های خوبی در زمینه توسعه صنایع پتروشیمی در داخل کشور صورت‌گرفته و می‌توان گفت بیش از ۸۵ درصد این طراحی‌ها با اعتماد به جوانان ایرانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی کشور خاطرنشان کرد: جلب رضایت و اعتماد مردم، به کارگیری تخصص‌های نوین، بهره گیری از استعداد نیروی جوان و سرمایه گذاری مؤثر می‌تواند کمک شایانی به توسعه تولید و ایجاد اشتغال در کشور کند.