وزیر نیرو ضمن تاکید بر ضرورت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در دوران جدید، گفت: ایران آماده است آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را در حوزه انرژی با کشورهای عضو اجلاس به اشتراک بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، عباس علی‌آبادی در حاشیه نشست سومین اجلاس وزرای انرژی مجمع یک کمربند- یک راه با بیان اینکه این اجلاس به ابتکار دولت چین با هدف توسعه همکاری‌ها برای کشورهای عضو به منظور توسعه زیر ساخت‌ها در حوزه انرژی برگزار شده است، گفت: کشورهای عضو تلاش می‌کنند در سایه تعامل چندجانبه زمینه دستیابی به اهداف تعیین شده در این حوزه را فراهم کنند. این اجلاس بر حوزه انرژی تمرکز دارد و ما تلاش داریم با شناسایی کشورهای همسو گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران در زمینه توسعه زیرساخت‌های انرژی در کشور فعالیت‌های گسترده ای انجام داده است، تاکید کرد: ایران آمادگی دارد آخرین دستاوردها و توانمندی‌های حوزه انرژی خود را با کشورهای عضو این اجلاس به اشتراک بگذارد.

علی آبادی در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در دوران جدید، یادآور شد: یکی از اهداف اصلی سومین اجلاس وزرای انرژی مجمع یک کمربند- یک جاده، تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است که امیدواریم در سایه تعامل کشورهای عضو این اهداف تحقق پیدا کند.

بنا بر این گزارش اجلاس مجمع یک‌کمربند- یک راه با حضور ۳۳ کشور از کشورهای عضو این ابتکاراز ۲۳ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۲ تا ۳ آبان) در چینگدائو استان شاندونگ چین در حال برگزاری است. از جمله اهداف برگزاری اجلاس تقویت همکاری در اتصال انرژی برای تنوع بیشتر عرضه انرژی، پیشبرد همپوشانی انرژی‌های مختلف برای ایجاد تعادل در انتقال انرژی و امنیت انرژی، سرمایه گذاری و ساخت منابع انرژی بار پایه در زمینه گذار انرژی پاک اعلام شده است.