خرم‌آباد - هنرمندان استان لرستان برگزیده جشنواره ملی «فانوس» شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری «فانوس» که در شهرکرد برگزار شد، شش هنرمند استان لرستان برگزیده و تجلیل شدند.

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی هنری «فانوس» به میزبانی چهارمحال‌وبختیاری با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

۱۱ هزار و ۰۰ ۵ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه‌های استانی این جشنواره واصل شد که در نهایت ۴۵۰ اثر برگزیده از استان‌های مختلف به دبیرخانه ملی ارسال شد و امروز در آئین اختتامیه ملی ۶۰ اثر برگزیده در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی و سرود، فیلم و نماهنگ و انیمیشن و بخش دانش‌آموزی تجلیل شدند که هنرمندان لرستانی برگزیده این جشنواره شدند.

در این راستا در بخش عکس: اثر «مادر» «کامین ملکی» مقام اول، بخش سرود: اثر «شهید سربلند» «طاهر مرادی» مقام اول و در بخش انیمیشن: اثر «لحظه پرواز» «آرزو مرادی» مقام دوم کسب شد.

همچنین برگزیدگان بخش دانش‌آموزی این جشنواره در بخش نمایش صحنه‌ای مقام اول برای «اثر کیف» «مهدی زنگنه»، در بخش فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای مقام سوم برای «اثر قاصدک» «سروش کشاورز» و در بخش عکس مقام اول برای اثر «گمنام» «ترانه بازداری» اعلام شدند.