زنجان-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از برترین جمعیت های جهان محسوب می شود بنابراین ماموریت های ما قطعا ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی در بازدید از روند برگزاری دوره کشوری آموزشی مقدماتی رانندگی در شرایط ویژه (آفرود) که به میزبانی استان زنجان در حال برگزاری است، با بیان اینکه توان علمی و تخصصی امدادگران افزایش می‌یابد که در این راستا آموزش‌های علمی و تخصصی برای امدادگران در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: برگزاری این دوره‌های تخصصی یکی از نیازهای مهم جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد مأموریت‌های جمعیت هلال احمر به واسطه جغرافیای کشور پیچیده است بنابراین افزایش توان علمی و تخصصی امدادگران در حوزه‌های مختلف اهمیت مضاعفی دارد.

محمودی با اشاره به ظرفیت‌های بالای جمعیت هلال احمر، افزود: در حال حاضر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از برترین جمعیت‌های جهان محسوب می‌شود بنابراین مأموریت‌های ما قطعاً ارزشمند است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: ما وظیفه داریم آنچه که می‌توانیم برای ارتقای بیشتر توانمندی‌های خود انجام دهیم و در این راستا گام‌های مؤثری برداریم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در هلال احمر اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی و ذاتی ما در جمعیت هلال احمر ارائه آموزش‌های تخصصی به امدادگران است که آنها را طبق مأموریت‌های خود در بازه‌های زمانی مختلف طراحی و ارائه می‌دهیم.

این مسؤول تصریح کرد: در همین راستا یکی از قدم‌های خیلی مهم بحث آموزش تخصصی برای رانندگان حرفه‌ای جمعیت هلال احمر است که این دوره را به میزبانی استان زنجان و با شرکت سفیران استان‌های کشور برگزار کردیم.

هلال احمر مسئول آموزش‌های همگانی

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور نیز در این بازدید، گفت: جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش‌های همگانی در حوزه کمک‌های اولیه و تاب‌آوری جامعه جهت مقابله با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی را بر عهده دارد.

پیمان نامدار افزود: امسال بیش از پنجاه تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد منعقد کردیم که می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند و آموزش‌های هلال‌احمر را در اختیار عموم مردم قرار دهند.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر از طریق نرم افزارها و پایگاه‌ها و همچنین انتشار محتواهای آموزشی در رسانه‌های ملی و غیر ملی، آموزش‌های غیر حضوری را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور یک اکوسیستم در حوزه فناوری در هلال احمر ایجاد خواهد شد که اعضای داوطلب این جمعیت بتوانند ارتباطی برای تحقیق و فناوری در حوزه نیازهای جمعیت هلال احمر انجام دهند.

نامدار اظهار داشت: دوره آموزشی مقدماتی رانندگی در شرایط ویژه (آفرود) برای نخستین بار در سطح کشور به میزبانی استان زنجان در حال برگزاری است که در این دوره رانندگان به بهترین شکل ممکن نحوه استفاده از خودروهای عملیاتی در شرایط سخت و بحرانی را فرا می‌گیرند.

ناوگان‌های تخصصی در روند امدادرسانی تأثیرگذار هستند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این بازدید، گفت: ناوگان‌های تخصصی منجر به افزایش سرعت عمل نیروهای عملیاتی و امدادرسان در حوادث و سوانح می‌شود.

حکمت‌اله هاشمی افزود: با توجه به پیشرفت فناوری بر اساس اینکه مخاطرات نوظهور و بلایای طبیعی و غیرطبیعی افزایش پیدا کرده اند باید نیروهای عملیاتی در هر زمان و مکان از آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی بیان کرد: آموزش نحوه استفاده از تجهیزات در روند امدادرسانی بسیار اثرگذار است و امروزه باید از طرح‌ها و پژوهش‌های اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی در مؤلفه‌های مهمی که در روند امدادرسانی در حوادث و سوانح تأثیرگذار است، استفاده کنیم.