سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه اجرای مصوبات سفر حجت الاسلام اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه به استان در اولویت است، گفت: برابر مصوبات ابلاغی، پیگیری‌ها صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق اکبری صبح پنجشنبه در دهمین نشست شورای قضائی استان سمنان به میزبانی دادگستری سمنان ضمن اشاره به ضرورت رعایت حُسن خلق در مواجهه با مراجعان در دستگاه قضائی و اداری بیان کرد: یکی از ویژگی‌های دادگستری این است که افراد مراجعه کننده عمدتاً دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که به دستگاه قضائی مراجعه می‌کنند مشکلی دارند و در نتیجه شرایط شکننده‌ای نیز برخوردار هستند، افزود: نیاز است که پرسنل دستگاه قضائی به صعه صدر و حسن رفتار با این افراد برخورد داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه سو رفتار در دستگاه قضائی را نمی‌پذیریم، بیان کرد: رفتار ناشایست از سوی هریک از کارگزاران دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه لطمه‌ای به اذهان افراد می‌زند که ممکن است سال‌ها باقی بماند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه اجرای مصوبات سفر حجت الاسلام اژه ای، رئیس قوه قضائیه به سمنان در اولویت است، گفت: مسائل مرتبط با این سفر به خصوص مصوبات مورد پیگیری قرار دارد.

اکبری با بیان اینکه در این سفر نقاط ضعف و قوت دستگاه قضائی استان سمنان مشخص شد، تاکید کرد: همکاران ما در استان برابر مصوبات ابلاغی و در عین رعایت سرعت، دقت و صحت نسبت به رفع نواقص کوشا باشند.

وی افزود: با عنایت به اینکه گزارش‌های واصله از سوی سازمان بازرسی استان با ظرافت عمل، دقت و حساسیت خاصی جمع آوری و به مراجع قضائی ارسال می‌شوند از این پس، گزارش‌های دریافتی از این سازمان، در شعب ویژه و به صورت فوق العاده در ظرف مهلت مقرر قانونی رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: ضرورت دارد در احکام صادره شاخص‌های؛ مستند، مستدل، موجه و اقناع کننده بودن برای افراد و سازمان بازرسی مورد توجه قرار گیرد تا رسیدگی به عمل آمده قابل پذیرش و دفاع باشد.