کرج- دبیر ستاد گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از تدارک بیش از ۲۰ عنوان برنامه در سطح بقاع متبرکه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد قاسمی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل از پنجم آبان ماه از تدارک بیش از ۲۰ عنوان برنامه در سطح بقاع متبرکه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز خبر داد و مطرح کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های پدافند غیرعامل اشاره کرد.

وی مطرح کرد: این نمایشگاه‌ها که شامل طرح‌های بصری مفهومی هستند، در بقاع متبرکه شاخص شهر کرج از جمله آستان های مقدس امامزادگان حسن (ع) در مرکز شهر، طاهر (ع) در مهرشهر، محمد (ع) در حصارک، حیدر (ع) در محله کلاک و عبدالله (ع) در محمدشهر و همچنین در هر شهرستان در آستان مقدس یک امامزاده شاخص برپا می‌شوند.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به نمایش روزشمار هفته پدافند غیرعامل در این نمایشگاه‌ها عنوان کرد: حضور مردم در بقاع متبرکه فرصتی مغتنم برای آگاهی بخشی آنها در سطح مختلف و آشنایی مردم با پدافند غیرعامل است.

قاسمی با بیان اینکه در خیمه‌های معرفتی برپا شده در بقاع متبرکه از غرفه‌های چند رسانه‌ای نیز استفاده شده تا آگاهی بخشی بیشتری انجام شود، به اتفاقات اخیر منطقه اشاره و مطرح کرد: تجربه پیروزی خون بر شمشیر امام حسین (ع) ثابت کرده که خون شهدای جبهه مقاومت بر جنایات رژیم فاسد و کودک کش اسرائیل و حامیانش فائق خواهد آمد.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری پیروزی با جبهه مقاومت خواهد بود، خاطرنشان کرد: اکنون در یک جنگ ترکیبی قرار داریم و این امر اهمیت موضوع را دو چندان می‌کند که بتوانیم با آگاهی بخشی به ویژه نسبت به پدافند غیرعامل، نسل جوان و عموم مردم را با موضوعات مربوطه آشنا کنیم.

قاسمی گفت: با توجه به جنگ مستقیم محور مقاومت با رژیم صهیونیستی، امروز جهانیان شاهد هستند که جنایت‌های ضد بشری و نسل کشی که در غزه و لبنان و … اتفاق می‌افتد، اصل موضوع حقوق بشر را زیر سوال برده و همین اتفاقات موجب شده مردم جهان آگاه شوند و بدانند که این گونه جوامع کار و وظیفه اصلی خود را انجام نمی‌دهند.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار کرد: ما هم در این اداره کل وظیفه خود دانستیم که اقدامات مذکور را انجام دهیم. در کنار برپایی نمایشگاه‌ها و اجرای برنامه‌های بزرگداشت، جمع آوری کمک‌های مردمی برای جبهه مقاومت به ویژه مردم مظلوم غزه و لبنان را نیز در دستورکار داریم.

وی بیان کرد: ملت همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران به ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان البرز در کنار سایر مسلمانان جهان در این زمینه اتفاقات خوبی را رقم زدند. این برنامه‌های راهبردی در زمینه پدافند غیرعامل زمینه آمادگی و هوشیاری ملی و ارتقای جامعه را نسبت به رویارویی با دشمن فراهم می‌کند.