شیراز- رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه با بیان اینکه نقش آمریکا در اجرای عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) روشن است،گفت: با اخذ وکالت از خانواده شهدای حرم دادخواست علیه دولت آمریکا تنظیم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عبدلیان پور صبح پنج شنبه در نشست بررسی ابعاد حقوقی حملات تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) با بیان اینکه شعبه ۵۵ بین‌المللی دادگاه حقوقی تهران در خصوص ۱۸ تن از مقامات ارشد وزارت دفاع و امور خارجه ایالات متحده آمریکا صادر شده است، گفت: این رأی با دادخواست خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و تلاش کمک وکلای کشور در خصوص همکاری دولت متخاصم آمریکا در کمک به داعش صادر شد.

وی با اشاره به این موضوع که دست جنایت‌کارانه آمریکا در حوادث تروریستی مشخص است، ادامه داد: داعش دست پرورده آمریکا است و بعد از حادثه تروریستی حرم رسماً مسئولیت این حمله را بر عهده گیرند.

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه با بیان اینکه دادخواست ما در خصوص دادرسی علیه مقامات آمریکایی دارای نقش در حمله تروریستی حرم کامل مشخص و شفاف است، افزود: با کمک بسیج حقوقدانان و مردم اخذ وکالت خواهد شد و دادخواست تقدیم دادگاه می‌شود.

عبدلیان پور با اشاره به اینکه اصل قانون حقوقی بین‌الملل مجوز را برای پیگیری حقوقی حادثه حرم را به ما می‌دهد، گفت: اگر کم کاری در این زمینه صورت گیرد تاریخ از ما سوال می‌کند که برای پیگیری موضوع چه اقدامی انجام داده‌اید.

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه در ادامه به پیگیری رأی دادگاه شهدای غواص اشاره کرد و گفت: با دادخواست و برگزاری دادگاه به زودی رأی صادر علیه آمریکا می‌شود زیرا این عملیات را آمریکایی‌ها لو داده است.

عبدلیان پور از پیگیری ویژه دادگاه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: قوه قضائیه با تمام توان در خونخواهی سردار جبهه مقاومت شهید سلیمانی پای کار است.