اردبیل- مدیر آموزش و توسعه پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۱۳ آمارگیر در سرشماری کشاورزی اردبیل مشارکت خواهند داشت.

نوربخش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره آموزشی آمارگیران در اردبیل اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور استان اردبیل برگزار شد و بیش از ۴۰ نفر شرکت کرده‌اند.

وی افزود: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ با شعار «همکاری با سرشماری همراهی با رفاه و آبادانی» از ۱۲ آبان ماه آغاز می‌شود و به مدت ۴۵ روز در مناطق روستایی و شهری استان ادامه خواهد داشت.

مدیر آموزش و توسعه پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: مرحله دوم کلاس‌های آموزشی آمارگیران ویژه معاونین فنی آموزشی و کارشناسان مسئول فنی اجرایی برگزار شد.

محمدی با بیان اینکه این دوره آموزشی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل به مدت ۵ روز برگزار شد تا با برگزاری آزمون این دوره به پایان برسد، ادامه داد: برگزیدگان این دوره آموزشی به عنوان معاون فنی آموزشی شهرستان‌ها انتخاب شده و در برگزاری سرشماری بخش کشاورزی مشارکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از سرشماری که برای ششمین بار با محوریت بخش کشاورزی برگزار می‌شود بیش از ۱۱۳ آمارگیر مشارکت کرده و فرآیند سرشماری را در شهرستان‌ها و روستاهای اردبیل انجام می‌دهند.

محمدی اهمیت این رویداد را با توجه به جایگاه استان در تولید محصولات متنوع بخش کشاورزی یادآور شد و بیان کرد: استان اردبیل قطب تولید محصولات کشاورزی است و سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود که برای برنامه‌ریزی در این بخش نیاز به گردآوری آمار و اطلاعات دقیق و متقن است تا این حوزه در مسیر جهش روزافزون قرار گیرد.