دولت بایدن محدودیت های صادراتی  شرکت های فضایی تجاری برای ارسال برخی قطعات مرتبط با ماهواره ها و فضاپیماها به متحدان و شرکایش را برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دلیل این تغییرات ساده تر کردن فروش صنعت فضایی تجاری آمریکا و همزمان حفاظت از امنیت ملی و منافع سیاست خارجی کشور است. شرکت های آمریکایی مانند اسپیس ایکس (متعلق به ایلان ماسک)، لاکهید مارتین و بویینگ از قوانین جدید بهره می برند.

«دان گریوز» معاون وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه ای گفت: با گسترش متنوع سازی فعالیت های تجاری در حوزه فضایی، این قوانین بار صنعت ایالات متحده را برای ادامه نوآوری و پیشروی در بخش فضایی کاهش می دهد. چنین به روز رسانی قابلیت آمریکا برای وسیع تر و عمیق تر کردن شراکت بین المللی خود را بیشتر می کند.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا، برخی اقلام مربوط به فضاپیماهای سنجش از دور یا مونتاژ لجستیک مبتنی بر فضا و فضاپیماهای سرویس دهنده دیگر نیازی به مجوز برای ارسال به استرالیا، کانادا و انگلیس ندارند.

برخی قطعات ماهواره ها و فضاپیماها که حساسیت کمتری دارند دیگر نیازی به مجور بارگیری به بیش از ۴۰ کشور ندارند.

این کشورها شامل کانادا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و بخش اعظم اتحادیه اروپا می شوند. با این وجود مقررات صدور مجوز برای کشورهایی که نگرانی‌هایی درباره آنها وجود دارد، مانند روسیه و چین، همچنان باقی خواهد ماند.