گرگان- استاندار گلستان گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی در استان از ۲.۸ به بیش از ۲۴ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر پنجشنبه در هشتاد و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: صادرات و افزایش صادرات جز اهداف مهم ما به شمار می‌آید و در این مسیر حذف موانع ضروری است چرا که روند صادرات استان افزایشی است.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای گفتگو یکی از بهترین جلسات بوده که آغازگر بسیاری از اقدامات در استان بوده است، افزود: همواره به صورت جدی پیگیر مطالبات کشاورزان بودیم و اگرچه اقدام ملی بوده که قصورهایی به وجود آمده اما از کشاورزان عذرخواهی می‌کنیم.

استاندار گلستان گفت: اگر چه جوجه ریزی در صنعت طیور در کشور کاهشی بوده اما در گلستان افزایشی بوده که نشان از تلاش تولیدکنندگان دارد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه گلستان تولید کننده بیش از ۱۱ درصد مرغ کشور است، افزود: ارزش افزوده آن برای استان کمتر از دو درصد است و ضروری است این ارزش افزوده شود.

گلستان رتبه دوم کشور در مصوبات سفر را کسب کرد

زنگانه با بیان اینکه حذف هر گونه خللی در مسیر اجرای منطقه آزاد ضروری است، اظهار کرد: تلاش ما جلوگیری از لطمات و صدمات به بخش خصوصی، تجار و بازرگانان است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۵.۵ همت در ۲ سفر شهید جمهور مصوبه داشتیم که ۸۸۰ میلیون یورو مصوبه ارزی داشته‌ایم که ۴۸۰ میلیون یورو متعلق به پتروشیمی و ۴۰۰ میلیون یورو به پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه برق اختصاص یافت.

استاندار گلستان گفت: خوشبختانه با تلاش تمامی دست اندر کاران گلستان رتبه دوم کشور در مصوبات سفر را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اقتصادی در ۳۶ ماه قبل افزایش ترانزیت استان از ۶.۵ به ۲۷۵ میلیون دلار و افزایش صادرات از ۱۶۸ به ۳۲۶ میلیون دلار بوده است.

زنگانه اظهار کرد: سهم صادرات استان به جمهوری ترکمنستان از ۹ به ۲۹ درصد، به جمهوری قزاقستان از ۱۵ به ۴۳ درصد و به جمهوری ازبکستان از ۱ به ۱۲ افزایش یافت.

وی یادآور شد: اکنون خوشبختانه ارزش محصولات کشاورزی استان از ۳۵.۵ همت عبور کرده است.

استاندار گلستان گفت: طی ۳۶ ماه گذشته ۲۰۳ جلسه کارگروه تسهیل تشکیل شده و بیش از ۷۵۷ مصوبه عملیاتی شده، داشته است.

به گفته زنگانه نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۷.۵ به ۴۰.۹ درصد و به میانگین کشور رسید.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی در استان از ۲.۸ به بیش از ۲۴ میلیون دلار رسیده است.

گلستان جز ۵ استان برتر صادرات محور حوزه تعاون کشور است

استاندار گلستان گفت: نرخ رشد اقتصادی استان در انتهای سال ۱۳۹۹ منفی ۵.۴ بوده که با اقتصاد سنجی کارشناسان اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت برآورد شده در انتهای ۱۴۰۲ به ۴.۳ درصد رسیده است.

زنگانه اظهار کرد: بر اساس اعلام شورای بانک‌ها تجمیع تسهیلات پرداخت شده در ۳۶ ماه گذشته، ۱۱۲ همت بوده که نشان از همت بانک‌های گلستان دارد.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان از ۸.۵ در انتهای تابستان ۱۴۰۰ به ۷.۹ در انتهای تابستان ۱۴۰۳ رسیده است.

استاندار گلستان گفت: طی سه سال اخیر خوشبختانه تعهد اشتغال در هر سال بالای ۱۰۰ درصد و به طور میانگین سه ساله ۱۱۷ درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما با تلاش‌های صورت گرفته جز پنج استان برتر صادرات محور حوزه تعاون کشور هستیم.