قزوین- یک فعال سیاسی گفت: برای انتخاب استاندار در دولت چهاردهم مهم‌ترین نکته این است که فرد منتخب باید بر اساس شایسته‌سالاری و فارغ از نگاه جناحی و سیاسی انتخاب شود.

سعید تاسا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به دغدغه‌ها در حوزه تعیین استاندار قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یک شاهراه اقتصادی است اشرافیت و دانش نسبت به سند آمایش استان بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است فردی که استاندار می‌شود نسبت به تمام این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها اشرافیت کامل داشته باشد.

این فعال سیاسی بیان کرد: اشرافیت نسبت به مسائل و ظرفیت‌هایی همچون صنعت، کشاورزی، دانشگاه و حمل‌ونقل باید در دستور کار مقام عالی دولت چهاردهم در استان قزوین باشد.

وی تصریح کرد: اینکه استاندار در هر دولتی وابسته به دولت و نگاه آن باشد مسئله‌ای عادی است اما مهم‌ترین نکته این است که این انتخاب بر اساس شایسته‌سالاری و فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی باشد.

تاسا با بیان اینکه نگاه‌های سیاسی و حزبی همواره به استان قزوین ضربه زده است، تصریح کرد: باید شایستگی و توانمندی و قدرت مدیریت استاندار بر نگاه‌های سیاسی و جناحی استاندار ارجحیت داشته باشد و تنها بر اساس فعالیت سیاسی و حزبی فردی برای استان قزوین انتخاب نشود.

وی در پایان مطرح کرد: استان قزوین استانی صنعتی و کشاورزی است اما متأسفانه با توجه به تضعیف منابع آب این دو حوزه مهم با چالش مواجه شده و مسئله حل چالش و ارتقا صنعت و کشاورزی باید در اولویت استاندار دولت چهاردهم باشد.