قم- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تئوری رژیم صهیونیستی نا امنی در فرای مرزهای جعلی آن است و مانیز بایستی در این پیچ تاریخی و شرایط حساس هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه که در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، اظهار کرد: از ویژگی‌های برجسته حوزویان هویت معنوی و ظهور این معنویت در اخلاق و رفتار آنان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: بزرگان و مراجع همواره در قلمرو عرفان و معنویت گام بر می‌داشتند و همواره نثار در مسیر الهی را ارجحیت می‌دادند.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: برای سیر و سلوک الی الله بایستی به رذیلت‌ها و دنیا تعلق نداشته باشیم و این امر مهمترین مؤلفه در تأکیدات امیرالمومنین علیه السلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دنیا بر اساس فرمایشات امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه برای تعالی و رشد و تحول انسان است تا به سوی معبود حرکت داشته باشد.

آیت الله اعرافی اذعان کرد: حوزه همواره جایگاه خدمت به خلق خدا و رهایی انسان‌ها از شر اهریمن‌ها بوده است و عالمان دین و مراجع در طول تاریخ، رسالت مردم داری و خدمت به جامعه، خدمت به نیازمند و تلاش برای رهایی جامعه از شر شیاطین را با خود همراه داشته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مساله فلسطین یک دیدگاه الهی و قرآنی است و امروز در این پیچ تاریخی و شرایط حساس باید هوشیار باشیم و با تبیین در مقابل دسیسه‌های دشمنان بایستیم.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: افزایش بینش و ایجاد بصیرت در بین ملت‌های اسلامی بسیار می‌تواند تحول آفرین باشد و امروز توسعه تفکر مقاومت در جهان مرهون این امر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: رژیم صهیونیستی در همه نقاط آن دارای امنیت کامل بود و تئوری آنها ناامنی در فرای مرزهای جعلی اسرائیل و امنیت کامل در مرزهای جعلی آنها بود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه باید مساله تحقیق و پژوهش را پیش بگیرد و در قلمروهای علمی و بنیادین توسعه پیدا کند.