کرج- رئیس کل دادگستری استان البرز از آزادی ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی عنوان کرد: امروز با کمک یک خانواده نیکوکار البرزی و تلاش‌های انجام شده در دادگستری کل استان، اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه البرز، ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد طی مراسمی در ندامتگاه مرکزی کرج آزاد شدند.

وی گفت: در پی مراجعه خانواده‌ای نیکوکار مبنی بر اینکه قصد دارند هزینه مراسم سالگرد پدر مرحوم خود به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را به آزادی زندانیان اختصاص دهند موضوع به لحاظ نیت خاص این خانواده در دستورکار معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری البرز قرار گرفت و با همکاری ستاد دیه استان فهرست ۲۷ نفره‌ای از محکومان مالی جهت بررسی تهیه شد.

فاضلی هریکندی افزود: مجموع بدهی این افراد بیش از ۷۸ میلیارد تومان بود که بخش عمده یعنی ۶۹ میلیارد تومان با صدور احکام اعسار توسط دادگاه‌های استان، بخشی دیگر شامل گذشت محکوم لهم و تأمین نقدینگی توسط خانواده زندانیان به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، معرفی جهت دریافت تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تأمین و این افراد نهایتاً با پرداخت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه از کل مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط «خانواده مرحوم محمدی» و مابقی توسط ستاد دیه استان تأمین شد، تصریح کرد: مجموع آزادی زندانیان توسط این خانواده نیکوکار ۱۹ نفر بود. اختصاص هزینه مراسم یادبود به آزادی زندانیان و فرهنگ سازی آن یک اقدام حسنه است که باید با همکاری رسانه‌ها و مردم گسترش یابد.

وی با اشاره به پیگیری مستمر آزادی محکومان مالی واجد شرایط از سوی دادگستری کل استان البرز با کمک خیرین و ستاد دیه استان یادآور شد: یکی از این محکومان که امروز آزاد شد از سال ۱۳۹۹ بابت سه فقره محکومیت جمعاً به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زندان بود که با توجه به حکم اعسار، گذشت محکوم له و سایر مساعدت‌ها با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.