قم- معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: امروز شاهد پیشرفت و ترقی در مباحث تحقیق و پژوهش حوزه‌های علمیه هستیم و این امر به صراحت مشهود است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه که در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد پیشرفت و ترقی در مباحث تحقیق و پژوهش حوزه‌های علمیه هستیم و این امر به صراحت مشهود است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان کرد: حوزه علمیه امروز در حوزه پژوهش به حدی رسیده است که ۱۳۰ نشریه علمی و ۸۲ نشریه تخصصی تولید می‌کند و پژوهشگران حوزوی خواهر نیز در این زمینه بسیار رشد داشته‌اند.

وی ابراز کرد: تحقیق توأم با آموزش است و طلاب نیز بایستی به سلاح قلم مسلح بشوند و حوزه علمیه کارگاه‌هایی را ضمن تقویت مساله پژوهش و تحقیق طلاب برگزار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی عنوان کرد: تاکنون کارگاه‌های عملی آموزش فن پژوهش به همت این معاونت در حوزه‌های علمیه برگزار شده بیش از چهار هزار طلبه در آن مشارکت داشته‌اند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه عنوان کرد: تاکنون ۱۶ دوره تربیت مدرس ویژه طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شده و خروجی‌های بسیار خوبی داشته و آنان در حال تدریس دروس هستند.

وی اظهار کرد: مدیران استانی باید بخش مدرسه‌ای جشنواره علامه حلی را تا دو هفته آینده برگزار و آثار را به دبیرخانه استانی ارسال کنند تا دوره کشوری هرچه سریع‌تر برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: طلاب پس از گذراندن دوره‌های تدریس و انجام تحقیق و پژوهش کدهایی در سامانه پژوهشگران برای آنان اختصاص داده شده است.