مشهد- اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با انتشار هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: سامانه جوی فعال در استان خراسان رضوی از امشب به طور قابل ملاحظه ای تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با انتشار هشدار سطح نارنجی پیش بینی کرد: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی سامانه جوی فعال در استان خراسان رضوی از امشب به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت خواهد شد و بیش از ۲۵ میلیمتر باران در مشهد خواهد بارید.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن روز پنجشنبه در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت آمده است: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی سامانه جوی فعال در استان خراسان رضوی از امشب به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت خواهد شد و از این رو با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی حجم بارش در تمامی نقاط استان زیاد خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: پیامد فعالیت و تقویت این سامانه در استان وزش باد شدید همراه با پیش‌بینی خسارت، وقوع بارش‌های سنگین به شکل رگبار همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی استان بارش باران و برف همراه با کولاک برف و از اواخر وقت جمعه تشکیل گسترده مه همراه با کاهش میدان دید خواهد بود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: آبگرفتگی، رواناب و سیلاب در بیشتر نقاط خراسان رضوی رخ می‌دهد و احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان طی روز جمعه وجود خواهد داشت.

از جمله توصیه‌های این اطلاعیه خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، تردد و سفرهای غیر ضروری در جاده‌های خراسان رضوی و تاکید به دامداران به ویژه عشایر در خصوص مراقبت از احشام و جلوگیری از خروج دام‌ها، توجه ویژه به هشدارهای هواشناسی استان و توصیه‌های مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی و تاکید بر تعطیلی تمامی تفرجگاه‌های این استان است.