تعداد قربانیان ریزش ساختمان در حال ساخت در شهر بنگلور در جنوب هند به ۸ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایندیاتودی، تعداد قربانیان ریزش ساختمان در حال ساخت در شهر بنگلور در جنوب هند به ۸ نفر افزایش یافت.

به گفته مقامات، امدادگران ۱۳ نفر را از زیر آوار بیرون کشیده اند.

در همین حال، عملیات امداد و نجات در محل در حال انجام است و تیم ملی واکنش به بلایای طبیعی در حال جستجو در میان هزاران آوار برای بیرون آوردن اجساد و بازماندگان احتمالی است.

این ساختمان روز گذشته در میان باران‌های شدید در منطقه بابوساپالیا شهر فروریخت.

یک مقام پلیس گفت: تاکنون هشت نفر در این حادثه ریزش ساختمان کشته شده اند. تعداد دقیق افراد محبوس شده مشخص نیست، اما نگرانی وجود دارد که دو تا سه نفر همچنان زیر آوار باشند.

این مقام گفت: عملیات جستجو در طول شب ادامه داشت.

پلیس با تشکیل پرونده، پسر مالک و پیمانکار ساختمان را دستگیر کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مالک ساختمان تنها مجوز ساخت چهار طبقه را گرفته است اما به طور غیرقانونی یک سازه هفت طبقه را ساخته است.

قربانیان به عنوان کارگران ساختمانی اهل بیهار و آندرا پرادش شناسایی شدند که در زمان ریزش ساختمان در داخل ساختمان کار می‌کردند.

تصادفات مرگبار ناشی از خرابی زیرساخت‌ها، چه جدید و چه قدیمی، در هند رایج است. کارشناسان ساخت و ساز، مدیریت ضعیف و فساد در هند را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین ساختمانی که اغلب منجر به استفاده از مصالح بی کیفیت، نظارت ناکافی و استانداردهای ایمنی ضعیف برای کارگران می‌شود، مقصر می‌دانند.