بابل- ۱۲۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان بابل با بهره مندی از ارفاقات قانونی، جلب رضایت شکات و پرداخت بدهی با کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی در آئین آزادی زندانیان بابل از تلاش مدیرکل زندان‌های استان در راستای کاهش جمعیت کیفری و فراهم کردن تمهیدات لازم برای آزادی زندانیان تقدیر کرد و افزود: مددجویانی که امروز آزاد شدند، این نعمت را قدر بدانند و دقت کنند با رفتار مناسب و دوری از جرایم و تخلفات، بازگشت مجدد به زندان نداشته و فرد مفیدی برای جامعه و خانواده خود باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران برخورد دستگاه قضائی استان با مخلان نظم و امنیت را جدی و بدون اغماض دانست و تصریح کرد: دادگستری مازندران در راستای مقابله با هرگونه مؤلفه ناامنی در جامعه و با هدف حفظ آسایش، آرامش و امنیت مردم، با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

پوریانی افزود: در مقابل افرادی نیز هستند که به دلیل برخی موارد مالی و جرایم غیرعمد در زندان حضور دارند که ان شاءالله مسئولین قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و کمک‌های قانونی به آزادی این افراد، اهتمام خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به کمک یک میلیارد تومانی خیرین در قالب انجمن حمایت از زندانیان بابل برای آزادی ۱۲۴ زندانی فوق الذکر، ادامه داد: با تلاش مسئولین قضائی و اداره کل زندان‌ها، شکات از ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از طلب خود گذشت کردند تا زمینه آزاد ۱۲۴ زندانی شهرستان بابل فراهم شود.

همچنین رئیس کل دادگستری مازندران در این آئین، درخواست‌های مددجویان را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

پوریانی در ادامه از بندهای زندان بابل نیز بازدید کرد و شرایط و امکانات مربوطه را مورد بررسی قرار داد.