ارومیه- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، گفت: مبارزه با قاچاق از راهکارهای مهم حمایت از همه این بخش‌ها به ویژه تولید بوده و فضای امنی برای کار آفرینان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در دهمین جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی به منظور بررسی مشکلات ۹ واحد تولیدی برگزار شد، افزود: این استان از تمامی لحاظ ازجمله نیروی فعال انسانی، کار آفرینان، شرکت‌های دانش بنیان، معادن، کشاورزی، صنعت و تجارت پرظرفیت است.

وی گفت: فعالان سخت کوش و تلاشگر بخش خصوصی کمک می‌کنند تا چرخ اقتصاد با همه کاستی‌ها به حرکت خود ادامه دهد و امروز این تلاش یکی از نمونه‌های بارز ولایی و وطن پرست بودن است.

عتباتی با اشاره به رفع مشکلات ۹ واحد تولیدی استان ادامه داد: هرچه قدر در حوزه کارآفرینی و حمایت از واحدهای تولیدی به منظور توسعه اشتغال تلاش شود، در واقع کمک به مردم است چراکه منشأ بخش قابل توجهی از جرایم و اختلاف خانوادگی، مسائل اقتصادی و معیشتی دارند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خطاب به مدیران نظارتی، اجرایی و بانکی تاکید کرد: قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را به نفع تولید و تولید کنندگان و کارآفرینان واقعی تفسیر کنند تا کمکی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه اظهار کرد: جایگاه واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در دین مبین اسلام یک جایگاه خاص و ویژه ای است که برای تعالی و رفاه بشریت بوده و از این رو حمایت از تولید و اشتغال یک وظیفه شرعی و قانونی است.

حسین مجیدی ادامه داد: هم مدیران اجرایی و هم افرادی که در حوزه اقتصاد فعالیت دارند، عمل آنها امروزه جهاد در راه خدا و بسیار ارزشمند است.

وی افزود: رابطه منطقی بین بزهکاری و اشتغال وجود دارد و اگر فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال توسعه پیدا کند به همان اندازه از میزان بزهکاری کاسته می‌شود و این هم به نفع جامعه و مردم و هم به نفع دستگاه قضائی است.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی مطرح شد و پس از ارائه نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و راهکارهایی برای رفع مشکلات این واحدها تصمیماتی اتخاذ شد تا گره گشا مشکلات تولید کنندگان باشد.