زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان از آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خداوردی ظهر پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان در همه مناطق شهری به جز شهرهای زنجان، ابهر، قیدار و دندی اجرا می‌شود.

وی افزود: این شهرها با داشتن حدود ۲۱۰ هزار خانوار به دلیل نسبت بسیار پایین تعداد بهره‌برداران، سرشماری نمی‌شود و تنها به بهره‌برداران موجود این شهرها مطابق فهرست ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران مراجعه خواهد شد که از ثبت‌های اداری وزارت جهاد کشاورزی استخراج شده است. ر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان یادآور شد: افزایش تولیدات کشاورزی و مدیریت صحیح پس از برداشت محصول نیز با تصمیم‌سازی مناسب، هدف‌گذاری صحیح، برنامه‌ریزی دقیق، اجرای موفق، نظارت و ارزیابی امکانپذیر خواهد بود که نیازمند وجود داده‌های با کیفیت و به‌هنگام در پایین‌ترین سطوح جغرافیایی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای سرشماری مهمترین رویداد آماری در هر کشور است، عنوان کرد: اطلاعات حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی، داده‌های پایه برای تأمین امنیت غذایی را در اختیار مرکز آمار ایران، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان‌های متولی تنظیم بازار، برنامه‌ریزان و پژوهشگران قرار می‌دهد.

خداوردی با بیان اینکه سرشماری به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: پیشرفت و توسعه هر منطقه و استان مستلزم برنامه‌ریزی جامعه و در اختیار داشتن آمار و برنامه‌ریزی نیازمند دانش تجربه، علم و نیروهای متخصص است.