اهواز _ مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: طی امروز همچنان فعالیت موج ضعیف بارشی به صورت افزایش ابرناکی و احتمال بارش‌های خفیف گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطقی از استان تداوم خواهد داشت.

محمد سبزه‌زاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز همچنان فعالیت موج ضعیف بارشی به صورت افزایش ابرناکی و احتمال بارش‌های خفیف گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطق مرتفع شرقی و شمالی و بخش‌های جنوب شرقی، جنوبی تا مرکزی استان تداوم خواهد داشت.

وی گفت: همچنین با توجه به سرعت وزش باد طی بعد از ظهر امروز، احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی در مناطق جنوبی تا مرکزی استان نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: فردا جو پایداری در اغلب مناطق استان حاکم است. مجدداً شنبه موج ضعیف دیگری، بخش‌های جنوبی، جنوب شرقی و مناطق شرقی و شمالی به ویژه ارتفاعات استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوری که احتمال بارش‌های خفیف به همراه رعدوبرق و وزش باد در این مناطق پیش بینی می‌شود.

سبزه زاری عنوان کرد: تا شنبه روند کاهش دما همچنان ادامه دارد. سپس ۳ تا ۵ درجه دما افزایش می‌یابد. شمال خلیج فارس نیز تا یکشنبه مواج و متلاطم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با دمای ۳۲.۷ و ایذه ۷.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۹.۸ و کمینه دمای ۱۷.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.