بندرعباس-فرماندهی انتظامی شهرستان حاجی‌آباد در واکنش به نارضایتی‌های شهروندان از مزاحمت‌های ناشی از رفتارهای غیر متعارف موتورسواران، از اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اکبر نظری در تشریح این خبر اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر، افزایش مزاحمت‌های ناشی از موتورسواران متخلف در شهرستان حاجی‌آباد نگرانی‌های جدی را در میان شهروندان به وجود آورده است.

وی افزود: این رفتارها، شامل سرعت‌های غیرمجاز، حرکات مارپیچ، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی منجر به بروز حوادث ناگوار رانندگی، تغییر در اگزوز موتورسیکلت و ایجاد صداهای ناهنجار، ایجاد مزاحمت برای دانش آموزان است که احساس ناامنی را در شهروندان گسترش داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان حاجی‌آباد با اشاره به این مشکلات گفت: شهروندان به حق از مزاحمت‌های موتورسواران ابراز نارضایتی کردند که ما به عنوان سازمان انتظامی موظفیم که به این نارضایتی‌ها پاسخ دهیم و امنیت جامعه را تضمین کنیم.

وی افزود: در طرح ارتقای امنیت اجتماعی هدف ما نه تنها برخورد قاطع با تخلفات، بلکه افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی در میان موتورسواران است بنابراین قبل از اجرای طرح کارشناسان آموزش همگانی این فرماندهی با حضور در مدارس و مساجد و محلات نسبت به آموزش به شهروندان اقدام کردند و سپس تیمی مجرب از مأموران انتظامی و راهور با استقرار در نقاط مختلف شهر حاجی آباد نسبت به برخورد و توقیف موتورسیکلت‌های متخلف و انتقال آن‌ها به پارکینگ اقدام شد.

سرهنگ نظری بر لزوم همکاری شهروندان با پلیس تأکید و گفت: شهروندان می‌توانند با ارائه گزارشات تخلفات و موارد مشکوک به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، ما را در اجرای این طرح یاری دهند.

در پایان، فرمانده انتظامی شهرستان حاجی آباد با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با متخلفان خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان با تخلفات مماشات نخواهیم کرد و با متخلفانی که آرامش مردم را مختل می‌کنند، به شدت برخورد خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد فضای امن و آرام را برای شهروندان فراهم کنیم.