پیمان جبلی در نشست سراسری طرح و برنامه رسانه با اشاره به ورزیده شدن همکاران با توجه به تحولات ملی و منطقه‌ای گفت با گذرگاه‌های مهمی روبه‌رو شدیم و نقاط قوت ما بیش‌ از پیش نمایان شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در نشست سراسری طرح‌ و برنامه‌ریزی رسانه ملی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر انقلاب و جبهه مقاومت، متولیان حوزه برنامه‌ریزی سازمان را سربازان پای کار تحقق تحول خواند و خطاب به آن‌ها گفت: شما با نشاط، انگیزه و اراده درحال فعالیت‌اید تا ثابت کنید آرزوها، راهبردها و اهداف کلان تحولی حتماً قابلیت تحقق دارند.

وی افزود: آنچه در قالب تحول در سه بعد رویکردی، سازوکاری و محتوایی به‌ عنوان سند مورد اجماع سازمان صدا و سیما به تأیید رهبر فرزانه انقلاب رسیده، امروز دیگر یک سندِ آرزوییِ تحقق‌نیافتنی نیست، شما ثابت می‌کنید که دست‌یافتی‌ست و محقق خواهد شد.

رئیس رسانه ملی به افت‌ و خیزها و تحولات سه سال پر حادثه اخیر کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: صدا و سیما به‌ عنوان سکوی نظام در فرهنگ‌سازی و قوه ناطقه جمهوری اسلامی ایران در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، این تحولات را مدیریت و اثبات کرد که بیش‌از پیش به اجرای سند تحول نیازمندیم و لازم است اهداف کلان، ساز و کارها و رویکردها را بازخوانی کنیم تا درنهایت، به تحول محتوایی برسیم.

جبلی عنوان کرد: تحولات اخیر، همکاران ما را بسیار ورزیده‌تر از گذشته کرده است چراکه با گذرگاه‌های مهمی روبه‌رو شدیم و با رفع برخی نواقص، نقاط قوت ما بیش‌ازپیش نمایان شد. به‌ روشنی دیدیم که نقاط قوت ما تا چه اندازه در آوردن مردم پای صندوق‌های رأی و ارتقای مشارکت سیاسی کارگشا بود. همچنین، در عملیات وعده صادق ۱ و ۲ مشاهده کردیم که چگونه با نقش‌آفرینی رسانه ملی، ۲ عملیات نظامی مهم تبدیل به نقطه پرافتخار تاریخی، مصداق والای خودباوری و عنصر تقویت اعتمادبه‌نفس ملی شد. این مهم اتفاق نیفتاد، مگر با تلاش همکاران حوزه پیام و پشتیبانی رسانه ملی.

جبلی ادامه داد: آنچه در نهایت، باید برای‌مان مهم باشد، نگاه مخاطب است. مخاطب باید ما را تشویق و احساس کند که اتفاق مثبتی رخ داده است؛ همان‌طور که شیرینی حضور پررنگ مردم روستاها در قاب تصویر را احساس کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما بر ضرورت توجه به همه ابعاد تصمیمات و برنامه‌ها از سوی متولیان برنامه‌ریزی سازمان برای عبور از گلوگاه‌های حساس، گقت: حوزه برنامه‌ریزی نیازمند افق دید گسترده است. تمام عناصر برنامه‌ریزی باید از این افق دید گسترده برخودار باشند؛ زیرا همه ما در خدمت آنتن و تولید محتوای فاخر و ارزشمندیم.

وی از حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه حوزه ستاد از صف صدا و سیما نیز سخن گفت و عنوان کرد: عامل اصلی تولید که حوزه صف است، باید احساس کند لشکری پشت‌سرش درحال رفع موانع‌اند و از او حمایت می‌کند. حوزه برنامه‌ریزی تمام تلاش خودش را برای به نتیجه رسیدن آرمان‌های تحول به ‌کار بسته که ثمره‌اش اثرگذاری بیشتر رسانه در جذب مخاطب، ایجاد همبستگی اجتماعی و ملی و انتقال پیام به مخاطب، ذیل چهار نقش قرارگاهی، آوردگاهی، آسایشگاهی و دانشگاهی رسانه ملی است.

به‌گفته رئیس رسانه ملی، همکاران مرکز طرح، برنامه و بودجه سازمان حلقه وصل برنامه‌ساز و سیاست‌گذاران و حلقه واسط تبدیل آرزوها به‌ راهبرد اقدام و عمل‌اند.