زنجان-معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ۱۱۲ هزار نفر در بخش کشاورزی زنجان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج امینی ظهر پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: اجرای سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور از ۱۲ آبان در استان زنجان نیز شروع می شود و به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه داشتن اطلاعات دقیق در سطوح کوچک جغرافیایی از جمله آبادی‌ها و شهرها و ... تنها با اجرای سرشماری‌ها بدست می‌آید، عنوان کرد: معاونت آمار و اطلاعات یاری‌رسان مرکز آمار ایران برای تولید شاخص‌های اقتصاد کلان در سطح کشور و استان است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان سرشماری را نخستین قدم برای توسعه کشورها دانست و گفت: سالانه ۳۹ طرح آماری و ۵۰ هزار مصاحبه با خانوارها و بنگاه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد و ماحصل این اقدامات تعدادی شاخص کلان اقتصادی است.

امینی از به کارگیری ۸۵ نیرو برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در این استان خبر داد و افزود: آموزش‌های لازم برای اجرای سرشماری به این نیروها ارائه می‌شود تا داده‌های دقیقی به دست آید.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری داده‌ها با استفاده از تبلت انجام می‌شود، تصریح کرد: این امر موجب افزایش دقت، کاهش ساعات اجرایی و به تبع آن کاهش هزینه‌ها و مهم‌تر از همه سرعت استخراج و انتشار اطلاعات می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه نتایج این سرشماری تا تابستان سال آینده منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: بر دقت استخراج آمارهای خواسته شده توسط عوامل اجرایی در استان زنجان تاکید داریم.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان حدود ۱۱۲ هزار نفر در بخش کشاورزی فعالیت دارند، اظهار کرد: این رقم، سهم بالای کشاورزی در اشتغال و اقتصاد استان را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: لازم است کشاورزان و بهره‌برداران در این سرشماری با مأموران و متصدیان سرشماری همکاری لازم را به عمل آورده و با دقت به پرسش‌های آمارگیران پاسخ دهند.

امینی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمان ریاست جمهور و به استناد مواد (۵) و (۶) قانون مرکز آمار ایران همه دستگاه‌های اجرایی مکلفند برای در اختیار قرار دادن نیروی انسانی و همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز سرشماری به ستادهای سرشماری استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و ستادهای شهرستان‌ها و فرمانداری شهرستان‌ها اقدام کنند.