قم- عضو فقهای شورای نگهبان گفت: تمسک به اهل بیت علیهم السلام گره از کار انسان باز می‌کند و دلبستگی به آنان موجب تحولات روحانی و نفسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار ظهر پنجشنبه در آئین غبارروبی حرم امامزاده موسی مبرقع علیه السلام اظهار کرد: اسلام بر اساس علم و دانش پایه گذاری شده است و پیروی از این دو مقوله بسیار اهمیت دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: پیام دین اسلام این است که خداباوری جایگزین خرافات شود تا انسان مسیر خود را ضمن تقرب الهی در راه صالح و درست طی کند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: مؤمنان باید عطوفت و رابطه خود را با ائمه عصمت و طهارت علیه السلام گسترده‌تر و تقویت کنند، چراکه آنان پاک‌ترین انسان‌ها و پر خیر و برکت هستند.

آیت الله شب زنده دار عنوان کرد: در احکام فقهی ادای ادب و احترام به اهل بیت علیه السلام بسیار سفارش شده است ضمن اینکه این مساله در سیره علمای بزرگ نیز جاری و ساری بوده است.

عضو فقهای شورای نگهبان اذعان کرد: مسلمانان باید با ذریه اهل بیت علیهم السلام ارتباط قلبی و اعتقادی داشته باشند و ذوب در ولایت و معصومین باشند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمسک به اهل بیت علیهم السلام گره از کار انسان باز می‌کند و دلبستگی به آنان موجب تحول روحانی و نفسانی می‌شود.

آیت الله شب زنده دار تصریح کرد: در دین اسلام تمسک به اهل بیت علیهم السلام و جویا بودن در علم جایگاه والایی دارد، به گونه‌ای که این علم و برهان در هیچ دین آئینی به اندازه اسلام تاکید نشده است.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام رابطه عاطفی با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهم السلام را بسیار تاکید کرده است و این امر را گاهاً راه نجات انسان و بشر می‌داند.