اراک شهردار اراک گفت: عملیات اجرایی پارک ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم در مجاورت مدرسه در حال ساخت این جامعه هدف، همزمان با هفته فرهنگی اراک کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمودی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح پنج طرح عمرانی شهرداری اراک به مناسبت هفته فرهنگی اراک اظهار کرد: پارک اوتیسم اراک در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع احداث و در این راستا اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۳۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم و سایر اختلالات‌ذهنی، افزود: تأمین زیرساخت‌های لازم برای این جامعه هدف مورد توجه ویژه است.

شهردار اراک با اشاره به اینکه برای افتتاح پنج طرح سازمان عمران شهرداری اراک اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: پنج طرح عمرانی شامل دستگاه وت پرس برای تولید انواع جداول و قطعات بتنی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال، مخزن سوخت ستاد بحران به میزان ۴۸ هزار لیتری برای استفاده در مواقع بحران و اضطراری با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال، بچینگ تولید بتن با ظرفیت تولید ۶۰ تن بر ساعت با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال، باسکول ۶۰ تنی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و بگ فیلتر کارخانه آسفالت با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال همزمان با هفته فرهنگی اراک افتتاح شد.

محمودی با بیان اینکه اجرای طرح‌های زیست محیطی در راستای کاهش آلودگی هوای اراک است، گفت: خدماتی که توسط مدیریت شهری به شهروندان ارائه می‌شود حوزه‌های گسترده و وسیعی را شامل می‌شود که این طرح‌ها بخش کوچکی از آنهاست.

ایجاد مخزن ذخیره سوخت در مواقع بحرانی مورد توجه است

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی نیز اظهار کرد: از ۵۶ مخاطره‌ای که در سطح جهان وجود دارد، ۴۰ مخاطره آن در ایران وجود دارد.

حجت الله کاظمی با بیان اینکه باید تمهیدات لازم برای مقابله و پاسخ به مخاطرات اندیشیده شود گفت: دستگاه‌های مسئول شناسایی شده‌اند تا در صورت وقوع بحران، اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام داد.

وی افزود: باید اذعان کرد ایجاد مخزن ذخیره سوخت ستاد مدیریت بحران شهرداری اراک یکی از راه‌های مقابله در مواقع اضطراری است.

تولید روزانه ۱۳۰۰ تن قیر در اراک

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: ۱۷۵ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی در شهرداری اراک در راستای ارائه خدمات مناسب به شهروندان فعال است.

علی اصغر غفاری اظهار کرد: روزانه ۱۳۰۰ تن قیر توسط شهرداری اراک تولید می‌شود که عدد قابل توجهی است و جای تقدیر دارد.