قم - رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر کشوری در آمار بروزتر باشد، در مقام برنامه‌ریزی موفق‌تر خواهد بود،چراکه آمار دقیق می‌تواند راهنمای یک کشور در محاسبات و برنامه‌ریزی‌های کلان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان آمار ایران و همراهان وی با تأکید بر اهمیت آمار اظهار کرد: امروزه مسئله آمار جزو لاینفک اداره یک کشور است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقوله آمار بسیار مهم است و پایه و یک اصل، هم برای برنامه‌ریزی و هم در حوزه مسائل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی محسوب می‌شود.

امام جمعه قم اذعان کرد: هر کشوری در آمار بروزتر باشد، در مقام برنامه‌ریزی موفق‌تر خواهد بود و افق آینده و حال را بهتر می‌تواند ببیند، بنابراین آمار دقیق می‌تواند راهنمای یک کشور در محاسبات و برنامه‌ریزی‌های کلان باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه یکی از مسائل مهم اعتماد سازی است، گفت: بین سازمان آمار و صنوف مختلف در کشور که نیازمند جمع آوری آمار از آن‌ها است، باید اعتماد شکل گرفته باشد در غیر این صورت مشکل ساز خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: آمار زیادی وجود دارد که بدون نتیجه و پیگیری معطل مانده و از نتایج آن درست استفاده نشده است، بنابراین آمار گیری‌هایی که در کشور انجام می‌گیرد، باید نتیجه داشته باشد و از آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

وی تصریح کرد: برای جمع‌آوری آمار، نیاز است که تبیین درستی نسبت به این مسئله برای مردم داشته باشید و منافع آن را بیان کنید تا همکاری میان سازمان آمار و مردم صورت پذیرد.

وی افزود: هر کجا بین مردم و مسئولان اعتماد وجود داشته باشد این مفید خواهد بود و مقداری از این نیز به کارکرد مسئولین بستگی دارد که چگونه عمل کرده باشند.

نایب رئیس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: کار شما مبنایی و اساسی است و آمار صحیح منجر به برنامه‌ریزی درست و برنامه‌ریزی درست منجر به توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.