اراک- فرماندار اراک، شخصیت امیرکبیر را موجب تحول در تاریخ ایران دانست و گفت: تحولات آموزشی، اجرایی، توسعه، عمرانی و مدرنیزه شدن کشور از خدمات امیر کبیر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر هادی عصر پنجشنبه در آئین شکرگزاری برداشت انگره در روستای گردشگری هزاوه با اشاره به وجود شخصیت‌های برجسته در تاریخ شهر اراک، اظهار کرد: اراک به واسطه وجود این شخصیت‌های تحول‌آفرین در سطح ملی و جهانی شناخته شده است.

وی ادامه داد: وجود علما و فقهای صاحب نام مانند آیت‌الله آقا نورالدین عراقی، آیت الله آقاضیاءالدین عراقی و آیت‌الله محمدعلی مصلح اراکی، موجب افتخار فقه و مرجعیت تشیع در جهان اسلام است و شهدای بزرگی چون شهید آنجفی افتخار اراک هستند.

فرماندار اراک گفت: شخصیت‌های بزرگی بسیاری در اراک بوده‌اند که اراکی‌ها به وجود آنها افتخار می‌کنند اما هزاوه برخوردار از نامدارانی چون امیرکبیر است.

هادی ادامه داد: قائم مقام فراهانی نیز متعلق به همین دیار است به همین دلیل هفته فرهنگی اراک در تاریخ صدارت امیرکبیر بنیانگذاری شد و جلسات متعددی در این هفته فرهنگی در حال برگزاری است.

فرماندار اراک تصریح کرد: امیرکبیر نه تنها نقطه تحول هزاوه، اراک و استان مرکزی، بلکه نقطه تحول ایران است و چهره ضداستعماری وی در کنار تحولات آموزشی، اجرایی، توسعه، عمرانی و مدرنیزه شدن کشور، از خدمات این شخصیت هزاوه‌ای است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه بیشتر هزاوه، گفت: اجتماع امروز ما به واسطه شخصیت ضداستعماری امیرکبیر و دیگر شخصیت‌های بزرگ کشور بوده است.

هادی بیان کرد: جایگاه هزاوه به واسطه وجود این شخصیت‌های افتخارآفرین، امامزاده سلطان سید احمد به عنوان نماد مذهب هزاوه و خانه تاریخی امیرکبیر، بسیار رفیع است.

وی اظهار کرد: کمتر چهره ملی وجود دارد که در شهرستان اراک حضور پیدا کرده باشد اما به امامزاده واجب‌التعظیم و خانه تاریخی امیرکبیر سفر نکرده باشد.

فرماندار اراک تاکید کرد: با تعامل و هم‌افزایی مسئولان و مردم، در آینده نزدیک شاهد توسعه اقتصاد هزاوه و ایجاد اشتغال پایدار در هزاوه باشیم.